Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

بهبود سریع‌تر از انتظار اقتصاد بریتیش‌کلمبیا پس از پاندمی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرعت بهبود اقتصاد بریتیش‌کلمبیا پس از بحران COVID-19 بسیار سریع‌تر از پیشبینی‌ها بوده و به نظر می‌رسد اوضاع بر مدار پیشرفت قرار گرفته است.

نخستین گزارش فصلی سال مالی 2021-22 نشان می‌دهد که کسری بودجه امسال استان 4.8 میلیارد دلار خواهد بود. این رقم تقریبا نصف پیشبینی 9.7 میلیارد دلاری ماه اپریل است.

افزایش درآمد مالیاتی اشخاص و شرکت‌ها، رشد درآمد حاصل از فروش منابع طبیعی و دریافت کمک‌های فدرال در دوران پاندمی باعث بهبود سریع‌تر اقتصاد شده‌اند.

در همین مدت هزینه‌های استان هم 1.4 میلیارد دلار افزایش یافته که بخشی زیادی از آن صرف خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها در تابستان شد.

بخش گردشگری اما همچنان دچار مشکل است و با وجود رشد سفرهای داخل استانی در تابستان، هنوز با دوران پیش از پاندمی فاصله زیادی وجود دارد.

البته نامعلوم بودن آینده و به خصوص زمان پایان پاندمی باعث شده تا هزینهٔ سربارِ پیش‌بینی‌ شده در بودجه استان برای مبارزه با پاندمی همچنان پابرجا باشد.

سلنا رابینسون، وزیر اقتصاد استان، می‌گوید: «بهبود شرایط پاندمی باعث شده تا پیش‌بینی‌های اقتصاد بریتیش‌کلمبیا، کانادا و جهان تغییر کند و احتمالا بزودی شرایط بهتر هم می‌شود.»

بریتیش‌کلمبیا 3.25 میلیارد دلار برای مقابله با پاندمی، بهبود سطح سلامت و بهداشت، حمایت از بیزینس‌ها و آسیب‌دیدگان پاندمی و کمک‎‌ به بهبود اقتصاد اختصاص داده است.

همزمان برنامه‌ریزی‌ها برای جبران کسری بودجه تا سال مالی 2022 ادامه دارد.

پیشبینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی بریتیش‌‎کلمبیا طی سال 2021 و 2022 بترتیب 6 و 4 درصد رشد کند.

بازار مشاغل استان نیز شرایط مطلوبی داشته و مجموع شاغلین استان نسبت به دوران پیش از پاندمی بیشتر شده است. نرخ بیکاری ماه آگست کانادا و بریتیش‌کلمبیا بترتیب 7.1 درصد و 6.2 درصد بوده و شرایط بی.سی در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار بهتر می‌باشد.

منبع: Global News