Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

کانادا به واکسن‌های Pfizer و Moderna تأییدیه کامل و اسامی جدید می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هر دو واکسن کووید-۱۹ Pfizer و Moderna برای افراد ۱۲ ساله و بزرگتر از وزارت بهداشت کانادا تأییدیه کامل و نهایی را دریافت کردند.

با تصویب دستور سرعت بخشی به واکسیناسیون، واکسن‌های Pfizer و Moderna تحت مقررات غذا و دارو به تایید کامل رسیدند، چیزی که بنیان‌گذار BioNTech از آن به عنوان گواهی بر اثربخشی و ایمنی واکسن یاد می‌کند.

به گفته اوغور شاهین مدیرعامل BioNTech، این شرکت بیش از ۱.۴ میلیارد دوز به سراسر جهان ارسال کرده است.

وزارت بهداشت کانادا صبح پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت با تأیید کامل واکسن‌ها اسامی جدیدی برای آنها مشخص شده است. واکسن کووید-۱۹ Pfizer با عنوان Comirnaty، واکسن Moderna با عنوان Spikevax و واکسن AstraZeneca با عنوان Vaxzevria نامگذاری می‌شوند.

وزارت بهداشت کانادا در خصوص تغییر اسامی واکسن‌ها گفت در ساختار واکسن تغییری ایجاد نشده و فقط اسامی آنها تغییر کرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز در ۲۳ آگوست تأییدیه کامل Pfizer را در ایالات متحده صادر کرد.

فابین پکت، سرپرست واکسن Pfizer در کانادا می‌گوید: «بر اساس داده‌هایی که در بلند مدت پیگیری شده‌اند، تصمیم امروز بهداشت کانادا تأیید کننده اثربخشی و ایمنی واکسن ما در زمانی است که ایمن‌سازی در اولویت قرار دارد.»

وی در ادامه افزود: «در حالی که تعداد قابل توجهی از افراد واجد شرایط کانادایی به طور کامل واکسینه شده‌اند، با توجه به افزایش میزان شیوع و تعداد بستری‌شدگان در سراسر کشور هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که مهمترین آنها واکسیناسیون افرادی است که تا کنون واکسینه نشده‌اند.»

در هفته‌های اخیر تجویز واکسن در کانادا کاهش یافته است. در حال حاضر بیش از ۸۴٪ از کانادایی‌های بالای ۱۲ سال حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند و بیش از ۷۷٪ کانادایی‌های واجد شرایط به طور کامل واکسینه شده‌اند.

با وجود اینکه ۱۵٪ از واجدین شرایط کانادا برای دریافت واکسن ثبت نام نکرده‌اند، براساس اظهارات بهداشت کانادا، در هفته گذشته فقط حدود ۰.۶٪ از کانادایی‌ها برای دریافت واکسن کووید-۱۹ اقدام کرده‌اند.

منبع: globalnews