Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

مجوز ملی واکسیناسیون COVID-19 معرفی شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز پنجشنبه جاستین ترودو از معرفی سیستم فدرال پاسپورت واکسن خبر داد.

این پاسپورت واکسن حاوی نام، تاریخ تولد و تاریخچه واکسیناسیون شهروندان (ازجمله مشخصات دوز دریافتی و تاریخ تزریق آن) است.

او به خبرنگاران گفت: خوشحالم تمام استان‌ها و قلمروهای کانادا با ارائه مجوز ملی و استاندارد واکسیناسیون موافقت کرده‌اند.

بگفته ترودو هم‌اکنون ساسکاچوان، آنتاریو، کبک، نوااسکوشیا، Newfoundland and Labrador و تمام قلمروهای سه‌گانه از این سیستم استاندارد و ملی استفاده می‌کنند.

سیستم جدید براساس مجوزهای استانی واکسن شکل گرفته و می‌توان آن را بصورت فایل PDF در تلفن همراه، پرینت فیزیکی و یا از طریق ایمیل دریافت کرد.

پاسپورت ملی واکسن چهره‌ای واحد دارد و نشان Canada بر روی آن نقش بسته است. شهروندان می‌توانند از این سیستم یکپارچه در داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

البته همراه داشتن این مجوز بمعنای ورود آزادانه به دیگر کشورها نیست و باید پیش از سفر قوانین مقصد را به دقت مطالعه کرد. همراه داشتن نسخه دیجیتال و فیزیکی مجوز هنگام سفر داخلی یا بین‎‌المللی توصیه می‌شود.

چنانچه مجوز فعلی واکسیناسیون خود را دانلود کرده‌ و نشان کانادا روی آن حک شده نیازی به دانلود نسخه جدید نخواهید داشت.

بگفته کارشناسان این سیستم جدید با استاندارد SMART Health Card منطبق بوده و مسئولان بهداشتی می‌توانند اطلاعات لازم را بدون دسترسی به اطلاعات شناسایی و سلامت شهروندان بررسی کنند. همچنین سیستم مذکور اجازه اصلاح اطلاعات و بروزرسانی وضعیت واکسیناسیون شهروندان را به مسئولان می‌دهد.

ترودو در ادامه افزود که دولتش برای طراحی مجوز جدید همکاری نزدیکی با شرکت‌های هواپیمایی داشته است. به این ترتیب می‌توان با اسکن QR code براحتی و در کمترین زمان از وضعیت واکسیناسیون فرد پیش از پرواز مطلع شد. شهروندان باید ID خود را هنگام بررسی مجوز واکسیناسیون همراه داشته باشند.

فعالین بخش صنعت و مسئولان بهداشتی از اقدام جدید دولت در یکپارچه کردن مجوز واکسیناسیون استقبال کرده‌اند. آن‌ها استاندارد شدن ظاهر مجوز را مهم دانسته و معتقدند استفاده از آن تسهیل شده است.

منبع: Global News