Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

افزایش کمک والدین به فرزندان بمنظور خرید خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش CIBC Capital Markets نزدیک به 25 درصد خانه اولی‌های آلبرتا هدیه‌ای تحت عنوان پیش‌پرداخت خرید خانه از والدین خود دریافت می‌کنند. البته این پدیده جدیدی نبوده و در سال 2015 حدود 20 درصد کانادایی‌های جوان چنین هدیه‌ای دریافت کرده‌اند.

همچنین خانه‌ اولی‌ها تنها دریافت کنندگان این هدیه نبوده‌اند و کمتر از 9 درصد افرادی که قصد جابجایی و خرید خانه بهتر را داشته‌اند از والدین خود کمک مالی دریافت کرده‎‌اند.

میانگین مبلغ هدیه خانه‌ اولی‌ها در کانادا نیز رکوردشکنی کرده و به 82,000 دلار رسیده است. میانگین رقم دریافتی برای خرید خانه بهتر در سپتامبر 2021 هم تا 128,000 دلار افزایش یافته است.

میانگین مبلغ هدیه پیش‌پرداخت مسکن در شهرهایی چون ونکوور و تورنتو بالاتر بوده و خانه‌ اولی‌ها در این دو شهر بترتیب 180,000 و 130,000 دلار هدیه دریافت کرده‌اند.

در میان استان‌های کانادا آنتاریو با  30‌ درصد خانه اولی‌ که هدیه پیش‌پرداخت دریافت کرده‌اند در صدر قرار دارد. Prince Edward Island نیز با 15 درصد پایین‌ترین رقم را ثبت کرده است.

در گزارش مذکور آمده: طی پنج سال گذشته شاهد رشد ارقام هدایا بوده‌ایم و سالانه 9.7 درصد به آن افزوده شده است. این نرخ 2 درصد بیشتر از روند رشد قیمت مسکن می‌باشد.

طبق برآوردها در سال گذشته بیش از 10 میلیون دلار هدیه پیش‌پرداخت مسکن در کانادا اعطا شده که 10 درصد کل مبالغ پیش‌پرداخت را شامل می‌شود. همچنین بسیاری از والدین برای تدارک این هدیه بدهکار شده‌اند.

بطورکلی 5.5 درصد والدین که اکثرا ساکن شهرهای تورنتو و ونکوور هستند برای تامین هدیه مجبور به دریافت وام شده‌اند. همچنین طی سال 2020 در کلگری حدود 4.5 درصد والدین برای تامین این هدیه اقدام به دریافت وام کرده‌اند که 1 درصد پایین‌تر از میانگین کاناداست.

در بخش دیگر گزارش آمده: می‌توان نتیجه گرفت که بخش بزرگی از این هدایا توسط پس‌اندااز والدین تامین شده که در دوران پاندمی شاهد افزایش قابل توجه آن بودیم. همین موضوع به افزاش مبالغ هدیه پیش‌پرداخت مسکن نیز انجامیده است.

منبع: Daily Hive