Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

بازار مسکن کلگری همچنان به نفع فروشندگان است (اکتبر ۲۰۲۱)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

تعداد کل ۲۱۸۶ واحد خانه در ماه اکتبر در کلگری فروش رفت که رکورد جدیدی در تاریخ شهر است و ۳۵٪ بیشتر از میانگین دراز مدت شهر. تا به این جای سال هم تعداد کل خانه‌های فروش رفته بیشترین در طول تاریخ شهر است که ۴۲٪ بیشتر از میانگین دراز مدت (۱۰ ساله) شهر است.

اقتصاددان ارشد انجمن مشاوران کلگری: “ با ورود به آخرین سه‌ماه سال همچنان میزان تقاضا برای خرید خانه بالاست و بیشتر از انتظارات بوده. بخشی از این تقاضا بالا به علت افزایش امید به بهبود اقتصاد آلبرتا در سال آینده و بخشی هم برای استفاده از نرخ‌های سود بانکی کم است. “

تعداد خانه‌های جدید برای فروش در بازار رشد کرده است اما به علت تعداد معاملات بیشتر از سال قبل همچنان تعداد کل خانه‌ها برای فروش رو به کاهش و بازار به نفع فروشندگان است.

نکته جالب رشد قیمت‌ها نسبت به ماه قبل است که بر خلاف روند معمول بازار در پاییز است. علت هم داغ بودن بازار است.
شاخص کلی قیمت‌‌ها شامل همه انواع خانه در اکتبر به ۴۶۰،۱۰۰ دلار رسید که ۹٪ بیشتر از سال قبل است.

آمار بازار مسکن

خانه‌های مستقل

تعداد معاملات برای این نوع از خانه حدود ۱۷٪ رشد نسبت به سال قبل داشته است.
با وجود رشد تعداد خانه جدید برای فروش که ۱۳۵۰ واحد بود اما تعداد ۱۳۳۳ واحد خانه مستقل فروش رفته در ماه اکتبر، بازار را رقابتی‌تر کرده است.

بازار بیشتر رقابتی برای این نوع از خانه، فشار برای افزایش قیمت‌ها را دوباره ایجاد کرده است. شاخص قیمت‌ها در اکتبر به ۵۴۰،۹۰۰ دلار رسید که ۱٪ بیشتر از ماه قبل و ۹٪ بیشتر از پارسال است.
بیشترین رشد قیمت در شهر تا به این جای سال مربوط به ناحیه شمال و جنوب شرقی بوده است با ۱۱٪ افزایش قیمت‌.

تاون‌هاس

برای این بخش هم بازار خوب است. هر چند میزان زیاد خانه جدید برای فر‌وش در این ماه از کاهش زیاد کل خانه‌ها برای فروش‌ جلوگیری کرد. بازار برای این نوع خانه در محدوده بازار متعادل است.
قیمت‌ها به اوج خود در سال ۲۰۱۴ نرسیده است اما روند آن رو به افزایش است.

آپارتمان‌ها

تعداد معاملات برای آپارتمان‌ها هم بالا بود با حدود ۳۶۰ واحد فروش رفته که ۵۴٪ بیشتر از سال قبل است. قیمت‌ها اما از ماه گذشته کمی افت داشت.
قیمت‌ها ۲٪ بیشتر از سال قبل است اما همچنان روند بازار آپارتمان بسیار ضعیف‌تر از بقیه انواع خانه است آن هم به علت تعداد زیاد آپارتمان برای فروش در بازار.

منبع: creb