Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

احداث پروژه 2.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی از برنامه‌ریزی برای احداث پروژه 2.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در ناحیه Grande Prairie خبر داد.

شرکت Northern Petrochemical Corporation (NPC) هفته گذشته اعلام کرد واحد ٌپاک خود را با هدف تولید آمونیاک و متانول در ناحیه صنعتی Greenview Industrial Gateway می‌سازد.

عملیات احداث این پروژه از بهار 2023 آغاز و تا پاییز 2026 ادامه خواهد داشت. پیشبینی شده ساخت این پروژه موجب اشتغال 4,000 نفر شود و پس از بازگشایی 400 شغل تمام‌وقت در آن ایجاد گردد.

کنی با اشاره به روند رو به بهبود اقتصاد آلبرتا گفت: این پروژه بدون آلاینده‌ کربن بوده و محصولات تولیدی به مشتریان سرتاسر دنیا صادر می‌شود.

جف بری، رئیس و مدیرعامل NPC، گفت: این واحد گاز طبیعی از تکنولوژی جذب کربن استفاده خواهد کرد و آن را ذخیره و مورد استفاده قرار می‌دهد. از اینرو تا 200 تن الکل و هیدروژن در سال تولید خواهد شد که امکان تبدیل به آمونیاک و صادرات به سراسر دنیا را دارد.

او در ادامه افزود: ما باور داریم که این پروژه در روند حرکت آلبرتا به سوی انرژی‌های پاک بسیار تعیین‌کننده است. کشورهای چین، کره‌جنوبی و ژاپن ازجمله بازارهای هدف ما برای صادرات هستند.

محصولات این واحد می‌تواند در حوزه انرژی، شیمیایی و کشاورزی (بمنظور تولید کود شیمیایی) استفاده شوند. بری خاطرنشان شد که آمونیاک می‌تواند بعنوان حامل و برای انتقال هیدروژن بعنوان سوخت نیز استفاده شود و در آینده تقاضا برای آن به شدت افزایش خواهد یافت.

بری پیشبینی کرده که این واحد تا 3 میلیارد دلار درآمد مالیاتی ایجاد کند و در بهبود شرایط اقتصادی استان بسیار موثر باشد. او در ادامه گفت: ما برای تعیین محل احداث تمام کشورها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت آلبرتا را بخاطر حمایت دولت استانی از صنایع پتروشیمی انتخاب کردیم. از دیگر فاکتورهای مثبت آلبرتا می‌توان دسترسی آسان به منابع گاز طبیعی، آب و خطوط راه‌آهن را برشمرد.

برنامه Alberta Petrochemicals Incentive Program (APIP) تا 12 درصد از هزینه‌های ساخت این واحد عظیم را متقبل شده است. بنابراین احداث NPC تا 300 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه خواهد داشت. بنابر قوانین APIP شرکت‌ها می‌توانند پس از راه‌اندازی و فعالیت از کمک‌های مالی نیز بهره‌‎مند شوند.

بگفته تراویس تووز، وزیر اقتصاد استان، APIP و دولت آلبرتا با کاستن از نرخ مالیات شرکت‌ها تاثیر مهمی در افزایش رقابت‌پذیری استان و جذب پروژه NPC ایفا کرده‌اند.

منبع: Calgary Herald