Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

مقررات واکسیناسیون اجباری در پیست‌های اسکی بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقررات واکسیناسیون اجباری در پیست‌های اسکی بریتیش کلمبیا بسیار متفاوت است. در برخی از پیست‌ها مهمانان و کارکنان برای دسترسی به کوه ملزم به دریافت هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ شده‌اند و برخی دیگر از هیچ یک از مقررات واکسیناسیون اجباری پیروی نمی‌کنند.

Whistler Blackcomb، بزرگ‌ترین پیست اسکی بریتیش کلمبیا، تأیید کرده است که ورزشکاران برای دسترسی به امکانات این پیست نیازی به اثبات واکسیناسیون ندارند. با این وجود، شرکت مادر Vail Resorts از تمامی کارمندان خود می‌خواهد واکسینه شوند.

مهمانان این پیست تنها برای استفاده از رستوران‌ها ملزم به اثبات واکسیناسیون خواهند بود.

اگرچه اسکی ورزشی در فضای باز محسوب می‌شود، اما مشتریان Whistler-Blackcomb از یک تله کابین اشتراکی برای صعود به قله استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث ایجاد یک دادخواست آنلاین با بیش از ۱۰هزار امضاء شده است که از شرکت مادر درخواست می‌کند در خصوص مقررات واکسیناسیون تجدید نظر کند. نویسندگان این دادخواست آنلاین می‌گویند فاصله‌گذاری اجتماعی در این فضاها رعایت نمی‌شود.

محلی‌ها پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹ از این تله‌کابین‌ها به عنوان سطل میکروب یاد می‌کردند و در حال حاضر خطر شیوع کووید-۱۹ در این تله‌کابین‌ها بسیار زیاد است.

مهمانان باید در تله‌کابین‌ها که یک فضای سرپوشیده محسوب می‌شود از ماسک استفاده کنند. دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استان، در یک کنفرانس خبری از این تله‌کابین‌ها به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی یاد کرد.

با وجود اجباری نبودن استفاده از ماسک در فضاهای باز و تله سیژها، سخنگوی این پیست اسکی اعلام کرده است که از گذشته تا کنون با مقامات دولتی از نزدیک در تماس هستند و مطابق با تمام دستورات بهداشت عمومی محلی عمل می‌کنند.

از پیست‌های اسکی که مقررات اثبات واکسیناسیون در آنها رعایت می‌شود Grouse Mountain و Revelstoke هستند. این دو پیست اسکی دستور داده‌اند که ورزشکاران قبل از ورود به کوه ملزم به اثبات واکسیناسیون هستند. این قانون برای کارکنان نیز اعمال می‌شود.

پیست اسکی Big White Ski Resort  که در نزدیکی کلونا واقع شده است، فصل گذشته را با چالش شیوع خوشه‌ای کووید-۱۹ گذارند. این پیست اسکی کارمندان خود را ملزم به واکسیناسیون کامل کرده است. مهمان این پیست اسکی نیازی به اثبات واکسیناسیون نخواهند داشت.

به گفته سایمون وایت‌هد، سخنگوی Mt Seymour، تقریباً ۱۰۰ درصد کارکنان این مجموعه به صورت داوطلبانه واکسینه شده‌اند، اما برنامه‌ای برای اجباری کردن واکسن برای ورزشکاران ندارد. وی در ادامه تأکید کرد این پیست اسکی از تمامی دستورات بهداشت استان پیروی می‌کند.

مشتریان برای انجام برخی از فعالیت‌ها، نظیر حضور در رستوران‌ها، حضور در باشگاه‌های ورزشی و شرکت در رویدادهای بریتیش کلمبیا باید واکسیناسیون کامل خود را اثبات کنند. استراحتگاه‌های پیست‌های اسکی در قوانین گذرنامه واکسن بریتیش کلمبیا قرار نگرفته‌اند.

طبق گفته‌ بانی هنری، دولت استانی در حال بررسی فعالیت‌های پیست‌های اسکی و برنامه‌های ایمنی آنها است.

به گفته آدرین دیکس، وزیر بهداشت، جک کرامپتون، شهردارWhistler ، به دنبال بهبود سیاست واکسیناسیون پیست اسکی Whistler-Blackcomb است. دیکس معتقد است این پیست اسکی به دنبال فراهم‌سازی یک فصل اسکی امن و بی‌نظیر است.

 

 

منبع: Dailyhive