Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

فروش خانه در کانادا رکورد سالانه را شکست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که هنوز کمتر از یک ماه تا پایان سال باقی مانده، فروش خانه در کانادا رکورد سالانه را شکست.

انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) روز دوشنبه آمار ماهانه فروش مسکن ملی را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد فروش کانادا در حال حاضر از سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است.

شان کتکارت، اقتصاددان ارشد CREA، در خصوص افزایش فروش خانه گفت: «سال ۲۰۲۱ همچنان ما را غافل‌گیر می‌کند. آمار فروش خانه در آخر هفته شکرگزاری رکورد سالانه را شکسته است، با این وجود فکر نمی‌کنم ناظران روند کنونی را در سال ۲۰۲۲ ادامه‌دار ارزیابی کنند.»

طبق این گزارش، تعداد خانه‌هایی که به تازگی به فهرست خانه‌های سراسر کانادا افزوده شده‌اند، از سپتامبر تا اکتبر ۳.۲ درصد افزایش یافته است. نسبت فروش خانه‌های جدید فهرست شده نیز از ماه سپتامبر از ۷۵.۵ درصد تا ۷۹.۵ درصد افزایش یافته است که نشان از انقباض بازار دارد.

شان کتکارت در ادامه افزود: « خانه‌های جدید تأثیر فراوانی در افزایش فروش داشته‌اند، اما تعداد این خانه‌ها رو به کاهش است. هم‌اکنون تعداد خانه‌های عرضه شده در پایین‌ترین حد خود قرار گرفته و احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد. برای جلوگیری از شتاب قیمت مسکن، کانادا باید برای ساخت مسکن‌های جدید اقدام کند.»

در سال جاری افزایش قیمت مسکن در سراسر کانادا مشاهده شده است. رشد قیمت سالانه در بریتیش کلمبیا ۲۰ درصد و در انتاریو در حال نزدیک شدن به ۳۰ درصد است. در استان کبک نیز قیمت مسکن در منطقه کلان‌شهری مونترال افزایش ۲۰ درصدی داشته و در شهر کبک ۱۳ دلار افزایش یافته است.

رشد قیمت مسکن در آلبرتا و ساسکاچوان کمتر است و عددی تک رقمی رو به بالا است. در همین حال، قیمت مسکن در منیتوبا به طور تقریبی ۱۰٪ افزایش یافته است.

 

 

منبع: Dailyhive