Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

موارد جدید مبتلا به اومیکرون در کانادا و قوانین مسافرتی جدید آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا، با ظهور گونه جدید کرونا، اومیکرون، اقدامات جدیدی را برای آن دسته از مسافران بین­المللی­ که قصد ورود به استان دارند معرفی خواهد­کرد.

کِنی تایید کرد که 156 مسافر بین­المللی که در دو هفته­ی اخیر از یکی از کشورهای مشخص شده در محدودیت­های جدید مرزی کانادا به کشور بازگشته­اند، شناسایی شده و در آخر هفته گذشته در مورد پروتکل­های بهداشتی فعلی با آن­ها تماس گرفته شده است.

همچنین به این خانواده­ها علاوه بر تست­های PCR،کیت­های تست رپید نیز ارائه شده است.

کِنی افزود که به عنوان یک اقدام احتیاطی، برای همه موارد شناسایی شده مبتلا به کووید 19در میان مسافران بین المللی بازگشتی به آلبرتا، ­اقدامات زیر اجرا خواهد شد:

  • تحقیقات کامل بر روی پرونده شان و اطلاع رسانی به نزدیکان
  • انجام تست کرونا برای تمامی افرادی که با آن­ها تماس داشته­اند.
  • انجام تست رپید برای خانواده­ها و فضاهایی مانند مدارس و کودکستانها که از کودکان مراقبت و نگهداری می­کنند.

 

کِنی افزود برای تمامی موارد تایید شده اومیکرون، در میان افرادی که سفر نکرده­اند، تمامی کسانی که باآن­ها تماس نزدیک داشته­اند بررسی شده و از آن­ها درمورد علائمشان تا 14 روز پس از تماس با فرد بیمار سوال می­شود. در صورت داشتن هر کدام از علایم، به عنوان یک مورد مبتلا شده احتمالی تحت درمان قرار می­گیرد.

کنی ادامه داد: با وجود این­که این اخبار بسیار ناامید­کننده­اند، اما ما به دلایلی باور داریم که می­توانیم بر چالش­های پیش رو غلبه کنیم.

اولین مورد تایید شده مبتلا به سویه اومیکرون کشور، مسافری بازگشته از نیجریه به اوتاوا بود که در آخر هفته و در فرودگاه ترودو مونترال نتیجه تست کرونای او مثبت گردید.

در ادامه، دکتر دینا هینشاو، افسر ارشد پزشکی در استان آلبرتا گفت: «در حال حاضر، هیچ مورد تأیید شده­ای از اومیکرون در آلبرتا وجود ندارد. ما در حال انجام این اقدامات هستیم و نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا از شیوع این سویه تا حد ممکن جلوگیری کنیم. به احتمال زیاد اومیکرون در نهایت به استان ما خواهد رسید.»

هینشاو افزود این اقدامات تا چند هفته­ی آینده مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.