Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

طراحی خط راه آهن کلگری به بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با طراحی یک خط راه آهن از فرودگاه کلگری به پارک ملی بنف دسترسی به کوه‌ها راحت‌تر خواهد شد.

روز چهارشنبه شرکت حمل و نقل Banff Eco-Transit Hub در توییتی تحت عنوان «اخبار فوری» اعلام کرد که پروژه راه آهن مسافربری فرودگاه کلگری به بنف وارد فاز طراحی شده است.

شرکت سرمایه‌‌گذار مستقل Plenary Americas و شرکت Liricon Capital Ltd مدیر زیرساخت‌های عمومی پیشنهاد طراحی این خط راه آهن را به وزارت حمل و نقل آلبرتا، شرکت Invest Alberta و Canada Infrastructure Bank ارسال کرده‌اند.

در صورت پذیرش این طرح، پروژه خط راه آهن فرودگاه کلگری – بنف از فاز ۳ توسعه به فاز ۴ طراحی تغییر پیدا می‌کند و در فاز ۵ ساخته خواهد شد.

نمودار جدول زمانی پیش‌بینی شده نشان می‌دهد ساخت این خط راه آهن ممکن است در سال ۲۰۲۳ شروع شود.

براساس بیانیه مطبوعاتی Banff Eco-Transit Hub، مسیر ریلی فرودگاه کلگری – بنف بر روی یک خط راه آهن جدید مخصوص مسافربری احداث می‌شود و در کریدور حمل و نقل ریلی CP مشغول بکار خواهد شد.

این قطار مسافربری بین هفت ایستگاه فرودگاه کلگری، مرکز شهر کلگری، Calgary Keith، Cochrane، Morley (Stoney Nakoda)، Canmore و بنف فعالیت خواهد کرد.

قیمت بلیط این قطار برای آلبرتایی‌ها حدود ۲۰ دلار خواهد بود که با در نظر گرفتن تخفیف برای پارک ملی بنف تعیین شده است. این قطار هر ۱۵ دقیقه یکبار از فرودگاه کلگری حرکت می‌کند.

این طرح علاوه بر حمایت از اقتصاد بازدیدکنندگان، نیاز حمل و نقل حدود ۵۰۰ هزار نفری که در فرودگاه کلگری کار می‌کنند را نیز برطرف می‌سازد.

 

 

منبع: Dailyhive