Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

کبک: ثبت رکورد جدید مبتلایان روزانه و تشدید محدودیت‌های کرونایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات کبک روز دوشنبه از تشدید مقررات و وضع محدودیت‌های کرونایی جدید، همزمان با رشد موارد ابتلای روزانه COVID-19 در این استان، خبر دادند.

در روز دوشنبه 4,571 مورد جدید ابتلا به ویروس و سه مورد مرگ مرتبط با آن در استان گزارش شد. بیش از 3,000 مورد از این افراد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

این رکورد تنها چند روز پس از ثبت رکورد پیشین در تاریخ 17 دسامبر ثبت می‌شود.

در جریان کنفرانس خبری عصر دوشنبه مسئولان استانی خبر از تعطیلی مدارس، سالن‌های سینما، بارها، سالن‌های ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی با هدف کنترل شیوع دادند. همچنین رستوران‌ها نیز باید ظرفیت خود را به 50 درصد کاهش داده و تنها از ساعت 5 صبح تا 10 شب فعالیت کنند. تماشاگران هم اجازه حضور در رویدادهای ورزشی حرفه‌ای را نخواهند داشت.

هم‌اکنون شاهد روند رو به رشد ابتلا در سرتاسر کانادا بخاطر شیوع سریع گونه اومیکرون هستیم. آنتاریو در هفته‌ای که گذشت بارها آمار روزانه بالای 4,000 نفر داشت و نوااسکوشا هم رکورد ابتلا را شکست.

این تحولات باعث شده تا استان‌ها و شهرها دوباره محدودیت‌های کرونایی را وضع کنند و رویدادهای اجتماعی عمومی و خصوصی محدود شوند.

هرچند بیشتر مبتلایان جدید کرونا را افراد واکسینه تشکیل داده‌اند اما براساس مطالعات واکسن می‌تواند موجب ایمنی نسبی در برابر سویه اومیکرون شود. در این بین شانس ابتلا در کسانی که واکسن نزدند دو برابر افراد واکسینه بوده و تا 14 برابر بیشتر شانس بستری در بیمارستان را داشته‌اند.

منبع: Daily Hive