Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

کانادا در حال گسترش مزایای کارگران آسیب‌دیده از کووید و قرنطینه‌های محلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مزایای قرنطینه کارگران کانادا (CWLB) و برنامه‌های قرنطینه محلی در حال گسترش معیارهای خود به منظور افزایش تعداد واجدین شرایط هستند.

نخست وزیر جاستین ترودو در تاریخ ۲۲ دسامبر اعلام کرد که کانادا قصد دارد افراد واجد شرایط دریافت کمک‌های CWLB و قرنطینه محلی را افزایش دهد. این تغییرات از تاریخ ۱۹ دسامبر آغاز شده است و تا ۱۲ فوریه ادامه دارد. لازم به ذکر است که درخواست‌های ارسالی پیش از ۱۹ دسامبر شامل این برنامه خواهند شد.

برنامه قرنطنیه محلی شامل کارفرمایانی می‌شود که کسب‌وکارشان مشمول اقدام بهداشتی محدودیت ظرفیت ۵۰٪ یا بیشتر می‌شود. دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آستانه کاهش درآمد در ماه جاری به ۲۵٪ خواهد رسید.

براساس این بیانیه دولتی، کارفرمایان واجد شرایط برنامه قرنطینه محلی بسته به میزان درآمد از دست رفته خود از ۲۵٪ تا ۷۵٪ کمک هزینه دستمزد و اجاره دریافت خواهند کرد.

مزایای قرنطینه کارگران کانادا شامل کارگران مناطقی می‌شود که اقدام بهداشتی محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی یا بیشتر توسط دولت استانی یا منطقه‌ای در آنها اعمال می‌شده است.

در بیانیه CWLP آمده است: «مزایا قرنطینه کارگران کانادا هفته‌ای ۳۰۰ دلار است و شامل افرادی می‌شود که به طور مستقیم تحت تأثیر قرنطینه‌های بهداشت عمومی مرتبط با کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند و ۵۰ درصد یا بیشتر از درآمد خود را در پی این قرنطینه‌ها از دست داده‌اند.»

به گفته مقامات دولتی طرح‌های ذکر شده در بودجه ۴.۵ میلیارد دلاری مبارزه با سویه امیکرون کووید-۱۹ و در برنامه اقتصادی ۲۰۲۱ اعلامه شده‌اند.

هر دو برنامه قرنطینه محلی و طرح CWLB در اکتبر اعلام شده و در ۱۷ دسامبر اجرایی شده‌اند. این برنامه‌های کمک هزینه‌ای تا ۷ می سال آینده ادامه خواهند داشت.

کارلا کوالترو، وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و مشمولان کم‌توانا، در این خصوص گفت: «دولت از طریق اقداماتی که امروز اعلام کرده است می‌تواند اطمینان حاصل کند تمامی کارگران کانادایی که تحت تأثیر اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌های منطقه‌ای بخشی از درآمد خود را از دست داده‌اند بتوانند از این کمک هزینه‌ها برخوردار شوند.»

 

 

منبع: Dailyhive