Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

انتاریو با بیش از 10,000 مبتلا جدید کووید۱۹ در روز کریسمس رکورد زد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتاریو در روز بعد از کریسمس(Boxing day) داده‌های مربوط به کووید-19 دو روز گذشته را منتشر کرد که نشان می­دهد این استان با 10412 مورد جدید ابتلا به کرونا، رکورد جدیدی را در روز کریسمس به ثبت رسانده است.

این اولین باری است که شمار مبتلایان روزانه اونتاریو به کووید-19،  به عددی بالا تر از 10000 نفر می­رسد. با این وجود، از Boxing day تعداد موارد مبتلا تقریبا ثابت مانده و در 26 نوامبر 9826 نفر اعلام شده است.

این تعداد بسیار بالا مبتلایان در حالی رخ می ­دهد که سویه اومیکرون به سرعت در شهر جا افتاده و به همین جهت، محدودیت های جدیدی برای تجمعات و برگزاری مجالس از سوی مقامات دولتی اعلام می شود.

وزیر بهداشت، کریستین الیوت در توییتر خود اعلام کرد حداقل 373 نفر مبتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری بوده و 168 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. با این حال، او هشدار داد که ممکن است تعداد واقعی مبتلایان چیزی فراتر از این ارقام باشد زیرا در تعطیلات آخر هفته، همه بیمارستان ها به ما گزارش عملکرد نمی دهند.

در طی شب و روز کریسمس، بیش از صد هزار دوز واکسن در سراسر استان تزریق شده است.

امروز ۳۷۳ نفر به دلیل از کرونا در بیمارستان بستری شده و ۱۶۸ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می­ برند این درحالی است که آمار مربوط به روز قبل، از بستری شدن 510 نفر در بیمارستان و 167 نفر در بخش مراقبت های ویژه خبر می دهد اما باید توجه داشت که این آمار تنها شامل بیمارستان هایی است که تعداد مراجعان و موارد بستری شان را اعلام کرده اند.

منبع: dailyhive.com