Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

هوای بسیار سرد دوباره به کلگری باز می‌گردد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از گرمای نسبی هوا در روزهای اخیر بنظر می‌رسد برف و سرما بار دیگر به کلگری باز خواهد گشت.

در تعطیلات کریسمس غرب کانادا درگیر یکی از سردترین روزهای تاریخ خود شد و رکوردهای حداقل دما در آلبرتا و بریتیش‌کلمبیا یکی پس از دیگری شکست. در این بین دمای کلگری در New Year’s Day به 0 درجه سانتی‌گراد و در تاریخ 2 ژانویه به 2 درجه‌سانتی‌گراد رسید.

هرچند پس از آن هوا قدری گرم‌تر شد اما کارشناسان از ورود دوباره هوای سرد طی روزهای پایانی هفته خبر می‌دهند. براساس پیشبینی‌ها دمای کلگری به 21- درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و همزمان بارش برف هم در شهر داریم.

براساس اعلام Environment Canada دمای دوشنبه شب تا 25- درجه‌سانتی‌گراد کاهش یافته و بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

در روز سه‌شنبه حداکثر دما به 26- درجه‌ سانتی‌گراد رسیده و احتمال بارش برف 30 درصد است. در روز چهارشنبه نیز حداکثر دما 25- درجه سانتی‌گراد بوده و 30 درصد احتمال بارش برف وجود دارد. حداقل دمای چهارشنبه شب به 30- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

برای روز پنجشنبه هوای نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما تا 21- درجه سانتی‌گراد را داریم.

موج هوای سرد در روزهای پایانی هفته آتی هم همچنان در شهر جریان دارد. در روز جمعه و شنبه هوا نیمه ابری بوده و حداکثر دما بترتیب به 17- و 14- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در روز یکشنبه سرانجام دما به بالای صفر رسیده و تا 4 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت. بنابراین پس از چند هفته سرد می‌توان با تی‌شرت از خانه خارج شد!

پیشبینی‌های بلندمدت از گرم‌تر شدن هوا حکایت دارند و بنظر می‌رسد روزهای گرم‌تر و آفتابی پیش روی کلگری باشد. پس فعلا زیپ‌ کاپشن را کشیده و به امید روزهای گرم‌تر از هوای برفی لذت ببرید!

منبع: Daily Hive