Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پرداخت ۴۰ میلیارد دلار برای رفاه کودکان بومی توسط کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه مقامات کانادایی مبلغ غرامت خانواده‌های آسیب‌دیده ملل اول و میزان سرمایه‌گذاری برای بهبود سیستم خدمات رفاهی کودکان این جوامع را ۴۰ میلیارد دلار اعلام کردند.

در کنفرانس خبری که در روز سه‌شنبه برگزار شد مارک میلر، وزیر روابط بومی و پتی هجدو، وزیر خدمات بومی، اعلام کردند که نیمی از این مبلغ بین افراد آسیب دیده توزیع خواهد شد و نیمی دیگر برای اصلاح سیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هجدو در بیانیه‌ خبری گفت: «زمانی که کودکان ملل اول در کنار خانواده‌های خود، در اجتماع و فرهنگ خود قرار بگیرند، می‌توانند رشد کنند. هیچ غرامتی نمی‌تواند آسیبی که به مردم این جوامع وارد شده است را جبران کند، اما این توافق‌نامه‌ آسیبی که تبعیض در تأمین مالی و خدمات رسانی به بازماندگان و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است را به رسمیت می‌شناسد.»

به گفته دولت مبلغ ۲۰ میلیارد دلار بین خانواده‌هایی که کودکانشان را از تاریخ یک آپریل ۱۹۹۱ از دست داده‌اند توزیع خواهد شد. کودکانی که خدمات عمومی مورد نیاز خود را از تاریخ یک آپریل ۱۹۹۱ تا ۱۱ دسامبر ۲۰۰۷ دریافت نکرده‌اند نیز مشمول دریافت غرامت خواهند بود.

قرار است ۲۰ میلیارد دلار باقی مانده صرف خدمات کودکان ملل اول شود. حمایت از جوانان بومی که با توجه به سن خود از سیستم رفاه کودکان خارج می‌شوند در این برنامه‌ها قرار داده شده است.

میلر در خصوص این غرامت گفت: «به خوبی می‌دانیم که بهبود خانواده‌های آسیب دیده به زمان زیادی نیاز دارد و کار ما هنوز به اتمام نرسیده است. ما برای اینکه نسل‌های آینده ملل اول با بی‌عدالتی‌های مشابه روبه‌رو نشوند و در میان خانواده، زبان و فرهنگ‌های خود پیشرفت کنند، به همکاری با حزب‌های دیگر ادامه خواهید.»

دولت تاکنون جزئیاتی در خصوص نحوه دریافت غرامت منتشر نکرده است.

 

منبع: Dailyhive