Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

بهترین جاذبه‌های زمستانی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمستان گاهی یکنواخت و خسته‌کننده می‌شود اما سفری جاده‌ای به مقصدی هیجان‌انگیز شرایط را عوض خواهد کرد، مخصوصا اگر ساکن آلبرتا باشید! از آبشارهای یخ‌زده گرفته تا تفریحات مهیج زمستانی، همگی در آلبرتا یافت می‌شوند.

در ادامه با 11 مقصد زمستانی عالی در آلبرتا آشنا می‌شویم.

Sylvan Lake’s Winter Activities

این شهر در مرکز آلبرتا واقع شده و یک زمین اسکیت بزرگ در دل خود دارد. محوطه اسکیت Sylvan Lake تا ماه مارچ با 300,000 چراغ کریسمس روشن شده و منظره‌ای رویایی را در طول شب‌ پدید می‌آورد. علاوه بر اسکیت تفریحات دیگر چون ماهی‌گیری در دریاچه یخ‌زده و سورتمه‌سواری هم در اینجا وجود دارد.

آدرس: Sylvan Lake, Alberta

Crescent Falls

زمستان مناظر طبیعی آلبرتا را دگرگون می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌ها در این فصل بازدید از آبشارهای یخ‌زده کوهستان راکی، مخصوصا Crescent Falls است. منجمد شدن این آبشار تماشایی با 30 متر ارتفاع چهره‌ای سحرآمیز به دره Bighorn River می‌بخشد.

آدرس: Crescent Falls, Alberta T0M 2H0

Drumheller

این مقصد توریستی در طول زمستان و با بارش برف چهره‌‌ای متفاوت پیدا کرده و با رنگ سفید تزیین می‌شود. اگر کودک خردسال دارید برای برف‌بازی به Drumheller رفته و از اسکلت‌های دایناسور در موزه Royal Tyrrell هم بازدید کنید.

آدرس: Drumheller

Lacombe’s Main Street

این شهر در مرکز آلبرتا یکی از بهترین خیابان‌های کانادا را در دل خود جای داده است. ساختمان Flatiron Building الماس درخشان Lacombe بوده و معماری بناها در کنار نقاشی‌های دیواری شما را مجذوب خود می‌کنند. شهر Lacombe بعنوان پایتخت نقاشی دیواری استان شناخته می‌شود و می‌توان تاریخ آلبرتا را در آن‌ها مرور کرد.

آدرس: 5104 50 Avenue, Lacombe

Abraham Lake

دریاچه یخ‌زده و پر از حباب آبراهام یکی از عجیب‌ترین مناظر زمستانی آلبرتاست. شما می‌توانید با اسکیت‌ بر روی این دریاچه سحرآمیز میان کوهستان راکی به گشت‌وگذار بپردازید. البته وزش باد گاهی در دریاچه شدید  است و باید پیش از برنامه‌ریزی‌ و حرکت وضعیت جوی را چک کنید.

آدرس: 18032 David Thompson Highway #17562

The Donut Mill

اگر میخواهید در مقصد یکی از بهترین دونات‌های عمرتان را بخورید به Red Deer بروید! منو Mills ده‌ها دونات لذیذ با مزه‌های گوناگون چون Oreo، Role، Apple Pie و Rainbow Dip دارد و پاسخگوی تمام سلیقه‌‌هاست.

آدرس: 123 Leva Avenue, Red Deer County

SnowDays in Banff

جشنواره زمستانی SnowDays هرساله در بنف و دریاچه لوییز برگزار می‌شود. امسال هم برنامه‌های مهیج زمستانی به پارک ملی بازگشته و مجسمه‌های برفی را می‌توان در جای جای بنف دید. برای دیدار از Ice Magic به دریاچه لوییز رفته و از اسکیت بر روی یکی از زیباترین دریاچه‎های دنیا لذت ببرید. SnowDays از 19 تا 30 ژانویه برگزار خواهد شد.

آدرس: Various locations in Banff and Lake Louise

Grotto Canyon

دسترسی به این جاذبه تنها با قدم گذاشتن در دنیای یخ‌زده ممکن می‌شود. سرمای هوا هر سال رودخانه Grotto Canyon را منجمد کرده و شرایط را برای قدم زدن و گذشتن از میان دره‌ها محیا می‌کند. همچنین اگر اسکیت‌باز هستید می‌توانید تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید.

آدرس: East of Canmore along Bow Valley Trail. Beside Grotto Canyon pond.

Maligne Canyon

عمیق‌ترین دره پارک ملی جسپر یک شگفتی طبیعی و زمین‌شناسی  تمام‌عیار است. با کاهش دما رودخانه و جویبارهای دره یخ زده و چهره‌ای سحرآمیز به آن می‌بخشند. این منطقه جزو محبوب‌ترین مقصدها برای بازدید گردشگران در زمستان و یخ‌نوردی است.

آدرس: Jasper National Park

Big Rock – Okotoks Erratic

باور اینکه تخته سنگی به این بزرگی در میان دشت‌های آلبرتا قرار دارد آسان نیست! پس از بازدید Big Rock به شهر Okotoks and High River رفته و از بوتیک‌ها، رستوران‌های عالی و محل فیلم‌برداری سریال Heartland دیدن کنید. پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی بسیاری در این منطقه وجود دارند.

آدرس: Alberta Highway 7, Black Diamond

Lundbreck Falls

آبشارهای دیدنی Lundbreck در فاصله 20 دقیقه‌ای شهر Pincher Creek قرار داشته و منظره‌ای باشکوه در فصل زمستان پدید می‌آورند. تماشای این دنیای یخ‌زده از بالای سکوی کنار آبشار لذت‌بخش است و می‌توان عکس‌های اینستاگرامی بسیار زیبایی ثبت کرد.

آدرس: Range Road 24B, Lundbreck

منبع: Daily Hive