Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

آیا مصرف کانابیس در جلوگیری از عفونت COVID-19 موثر است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتایج یک مطالعه نشان داده که ترکیبات موجود در کانابیس می‌توانند جلوی ورود ویروس COVID-19 به سلول‌های انسانی را بگیرند.

این مطالعه با عنوان Cannabinoids Block Cellular Entry of SARS-CoV-2 and the Emerging Variants در مجله Journal of Natural Products منتشر شده است.

این مطالعه نشان داده که یک جفت اسید کانابینوئید که معمولا در شاهدانه یافت می‌شوند می‌توانند به تاج‌های پروتئینی SARS-CoV-2 چسبیده و مانع از ورود آن‌ها به سلول و ایجاد عفونت در فرد شوند.

در چکیده این مقاله آمده: این کانابینوئیدها بصورت خوراکی در دسترس هستند و استفاده آن‌ها برای انسان خطرناک نیست. ترکیبات مذکور در عصاره گیاه موجود بوده و پتانسیل پیشگیری و درمان عفونت SARS-CoV-2 را دارند.

ریچارد فن بریمن از مرکز Global Hemp Innovation Centre در دانشگاه ایالتی اوریگان سرپرستی مطالعه را برعهده داشته است. این دو اسید که مطالعه به آن‌ها اشاره می‌کند cannabigerolic acid (CBGA) و cannabidiolic acid (CBDA)  نام دارند. تاج پروتئینی مذکور همان تاج بوده که واکسن‌های کرونا برایش طراحی شده‌اند.

بریمن در یک اطلاعیه خبری گفت: این اسیدهای کانابینوئید در گیاه شاهدانه و بسیاری از عصاره‌های تهیه شده از آن وجود دارند. این ترکیب همچون THC و دیگر اجزای روان‌گردان ماریجوانا نبوده و برای سلامتی انسان‌ها مفید هستند.

فن بریمن و تیم تحقیقاتی او پی برده‌اند که این ترکیبات در برابر دیگر سویه‌های COVID-19 نیز موثر عمل می‌کنند. بریمن در اینباره گفت: تحقیق ما نشان داده که اسیدهای مذکور در برابر سویه‌های مختلف SARS-CoV-2 ازجمله B.1.1.7 و B.1.351 هم کارایی دارند.

این محققان موفق شدند دو اسید مانابینوئید را با استفاده از یک تکنیک طیف‌سنجی جرمی در آزمایشگاه فن بریمن شناسایی کنند. آن‌ها طیفی از گیاهان مصرفی در مکمل‌های غذایی ازجمله شبدر قرمز، یام وحشی، رازک و سه نوع شیرین‌بیان را مورد بررسی قرار داده و روشی برای یافتن داروهای مفید برای مقابله با پروتئین SARS-CoV-2 طراحی کردند.

منبع: Daily Hive