Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

پیام ترودو به کانادایی ها: دیرتر واکسن زدن بهتر از هیچ وقت نزدن آن است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

واکسیناسیون در کانادا، با بهترین مشارکت مردمی در مقایسه با دیگر کشور های جهان همراه بوده است، اما همچنان جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا معتقد است، کانادایی ها بهتر از این ها هم می توانند عمل بکنند.

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به کانادایی‌هایی که هنوز واکسن‌های خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: هیچ مشکلی در تامین واکسن برای افرادی که میخواهند دوز اولیه یا بوستر خود را دریافت کنند وجود ندارد.

“لطفاً این موضوع را به خاطر داشته باشید، دوز کافی برای واکسینه شدن و دریافت دوز بوستر همه افراد در دسترس است پس لطفا هرچه سریع تر برای دریافت واکسن خود اقدام کنید.”

وزیر بهداشت ، ژان ایو دوکلوس، در صحبت های خود اشاره کرد: نرخ واکسیناسیون در استان‌ها بسیار دلگرم کننده است، به طوری که تاکنون، 78 درصد از کانادایی ها در همه سنین، دو دوز اولیه واکسن کووید-19 خود را دریافت کرده اند. همچنین 35٪  بزرگسالان دوز بوستر خود و 48٪ کودکان 5 تا 11 ساله اولین دوز خود را دریافت کرده اند.

با وجود دلگرم کننده خواندن وضعیت واکسیناسیون توسط دوکلوس، باید عرضه این واکسن ها سریعتر از وضع کنونی در کانادا انجام شود.

“همه تلاش های فعلی ما در جهت تسریع واکسیناسیون داخلی است تا بتوانیم در آینده، راهی به عرضه خارجی نیز باز کنیم.”

از سوی دیگر، ترودو از پایین تر بودن نرخ واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله، در مقایسه با میزان مورد انتظار خبر داد. در اواخر نوامبر، مجوز واکسن کووید-19 برای استفاده کودکان در کانادا صادر شد.

ترودو گفت: «در کانادا، نرخ واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال بسیار پایین است، و این به این معنا است که نه تنها کودکان ما، بلکه در نتیجه آن،  همه جامعه، از معلمان، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گرفته تا کارکنان خط مقدم سلامت که در خطر ابتلا به کووید-19 هستند، همگی آسیب‌پذیر هستند. ما باید تمام تلاشمان را برای انجام سریع تر کار درست، انجام دهیم.»

او در تشویق افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند گفت:”مهم نیست که چه احساسی نسبت به دیر اقدام کردن برای دریافت واکسنتان دارید، دیرتر اقدام کردن برای واکسن، بهتر از هرگز دریافت نکردن آن است؛ هیچ گاه برای انجام کار درست، دیر نیست.”

او همچنین بر خطرات واکسن نزدن ، به ویژه در ابتلا به نوع شدید این بیماری تأکید کرد.

ترودو گفت : کارمندان بخش سلامت و بهداشتی که به شما در واکسینه شدن کمک می کنند، ترجیح می دهند به شما واکسن تزریق کنند تا اینکه شما را در ICU بستری ببینند. پس لطفاً آنچه را که درست است انجام دهید.

دوکلوس نیز پیام مشابهی را بیان کرد: حتی با وجود امیدواری های موجود برای داروی ضد کرونایی که در کانادا قرار است توزیع شود، واکسن‌های ارائه شده برای کرونا به طرز موثری می توانند مردم را از بستری و مرگ ناشی از کووید-19 محافظت کنند.

وی گفت: “هیچ دارویی، از جمله Paxlovid، جایگزین واکسیناسیون و پیروی از اقدامات بهداشت عمومی نیست.”

 

منبع: dailyhive.com