Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

سقوط چشم‌گیر در بازار ارزهای دیجیتال و بورس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امروز دوشنبه قیمت بیت‌کوین با افت 12 درصدی به حدود 33,000 دلارآمریکا رسید.

بیت‌کوین که بزرگترین ارز دیجیتال دنیاست در ماه نوامبر رکورد قیمت 69,000 دلار را ثبت کرده بود.

این ارز طی سال‌های اخیر نوسانات شدید بسیاری داشت اما افت قیمت چند روز گذشته قابل‌توجه است. ترس از وجود حباب قیمتی در بازار و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی ایالات‌متحده موجب این سقوط شدند.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند دولت آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، در نتیجه سپردن سرمایه به بانک‌ها دوباره جذابیت خود را بدست آورده است.

البته این افت ارزش تنها مختص بیت‌کوین نبود و روز جمعه S&P و Nasdaq بیشترین افت هفتگی خود از زمان شیوع همه‌گیری در مارس 2020 را تجربه کردند.

کاهش قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی باعث شد تا میلیاردرهایی چون ایلان ماسک، جف بزوس، لری پیج، بیل گیتز و مارک زاکربرگ در مجموع 67 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را طی یک هفته از دست دهند.

در این بین ماسک، مدیرعامل تسلا، با از دست دادن 25.1 میلیارد دلار (9 درصد دارایی‌هایش) بیشترین ضرر را متحمل شد.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد OANDA، افت قیمت بیت‌کوین را ناشی از علاقه بازار برای فروش دانست و گفت: “بیت‌کوین همچنان در محدوده خطر قرار داشته و اگر قیمت‌ها در 37,000 دلار تثبیت نشوند تا محدوده 30,000 دلار حمایتی وجود ندارد.”

قیمت دیگر ارز‌های دیجیتال هم همزمان با بیت‌کوین کاهش یافت. در این بین ارزش اتر، ارز دیجیتال شبکه بلاک‌چین اتریوم، با 6.7 درصد کاهش به 2,396 دلار رسید.

حضور فعال سرمایه‌گذاران در هر دو بازار ارز دیجیتال و بورس باعث شده تا نوسانات آن‌ها بیش از پیش به یکدیگر شباهت پیدا کند.

منبع: Reuters