Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

CBSA: مراقبت کلاهبرداری‌های جدید باشید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) درباره کلاهبرداری‌های جدید به شهروندان هشدار داد.

براساس اعلام این آژانس کلاهبرداران خود را کارمند CBSA جا زده و با استفاده از ایمیل، وبسایت، SMS و تماس تلفنی از شهروندان می‌خواهند پول واریز کرده یا اطلاعات شخصی خود را اعلام کنند.

در این اطلاعیه آمده: ” کلاهبرداری‌ها به روش‌های گوناگون انجام می‌شوند، اما هدف تمامی آن‌ها دریافت پول و اطلاعات شخصی است. گاهی برای واقعی جلوه دادن تماس‌های تلفنی شماره یا نام‌های واقعی اعلام می‌‎شوند. همچنین ممکن است ایمیل‌ها حاوی لوگو‌ CBSA، آدرس‌ و نام‌های جعلی گمراه‌کننده باشند.

بگفته CBSA آن‌ها هیچگاه از طریق تماس تلفنی یا SMS اطلاعات شخصی شهروندان ازجمله شماره کارت را دریافت نمی‌کنند.

در بخش دیگر اطلاعیه آمده: “اگر تماس تلفنی، SMS یا ایمیل حاوی محتوای درخواست اطلاعات شخصی یا پول بود بدون شک CBSA آن را ارسال نکرده است.”

آژانس خدمات مرزی کانادا از کانادایی‌ها خواسته به اینگونه تماس‌ها و پیام‌ها پاسخ ندهند و Canadian Anti-Fraud Centre را در جریان ماجرا بگذارند.

در بخش دیگر گزارش CBSA به مسافران خارجی هشدار داده که برخی نسخه‌های جعلی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی چون ArriveCan و Electronic Travel Authorization (eTA) منتشر شده‌اند. ArriveCan پلتفرمی رایگان و دولتی برای مسافران بوده تا اطلاعات آن‌ها را پیش و پس از رسیدن به کانادا ذخیره کند. همچنین بجز دارندگان پاسپورت آمریکایی تقریبا تمامی مسافران ورودی به کانادا باید با پرداخت 7 دلار eTA را خریداری کنند.

اطلاعات بیشتر درباره شیوه‌های مختلف کلاهبرداری در وبسایت CBSA و صفحه Scams and Fraud آژانس درآمد کانادا وجود دارد.

منبع: CTV News