Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

بسته شدن مرز در پی راهپیمایی کامیون‌داران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک گذرگاه مهم مرزی در Coutts آلبرتا بخاطر ترافیک ناشی از راهپیمایی رانندگان کامیون بسته شد. این راهپیمایی سراسری در واکنش به وضع قانون اجباری واکسیناسیون رانندگان و مقررات سختگیرانه COVID-19 آغاز شده است.

براساس اعلام مقامات آلبرتا صبح یکشنبه مسیرهای جنوبی بزرگراه 4 بخاطر ترافیک سنگین بسته شدند. این انسداد تردد در گذرگاه مرزی را کاملا تحت شعاع قرار داد.

آژانس Alberta RCMP به رانندگان درباره این اتفاقات هشدار داده و از آن‌ها خواسته فعلا به این گذرگاه مراجعه نکنند.

RCMP در پیامی توییتری گفت: “ترافیک در شمال و جنوب گذرگاه بالاست و مسیرها مسدود شده است”

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نیز اعلام کرد که با وجود باز بودن گذرگاه عبور و مرور مسافران با تاخیر بسیار زیاد انجام می‌شود.

در بخش دیگر اطلاعیه آمده: “از مسافران خواسته شده تا به دیگر گذرگاه‌ها بروند و پیش از حرکت با ماموران CBSA مشورت کنند. ما پیشاپیش از همکاری و صبوری مسافران سپاسگذاریم.”

در همین حال بسیاری با انتشار توییت رویداد کنونی را نوعی محاصره خوانده‌‌اند.

برخی نیز به انتقاد از سیاست‌های دولت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات حمایت کرده‌اند.

نخست‌وزیر جیسون کنی با غیرقانونی خواندن رفتار شرکت‌کنندگان در تظاهرات هشدار داد که آن‌ها قوانین استانی را نقض کرده‌اند.

او با انتشار یک توییت گفت: “این تظاهرات موجب مشکلات بسیار برای رانندگان قانونی شده و به شکل خطرناک مانع حرکت خودروهای اورژانس می‌شود.”

او در ادامه با تکرار اظهارات هفته گذشته خود درباره حق دموکراتیک کانادایی‌ها برای شرکت در تظاهرات قانونی تاکید کرد که این راهپیمایی‌ها نباید برای دیگران ایجاد خطر کند.

او با اشاره به قانون Alberta Traffic Safety اظهار داشت که این قانون بمنظور مراقبت از زیرساخت‌های حیاتی دولت وضع شده و به پلیس و دادستان‌ها این اجازه را می‌دهد تا مجازات‌هایی را برای ناقضان آن در نظر بگیرند.

این مجازات برای افراد حداقل 1,000 و حداکثر 25,000 دلار جریمه نقدی و تا شش ماه زندان است. شرکت‌ها هم بین 10,000 تا 200,000 دلار جریمه خواهند شد. کنی اعمال جریمه‌ها را به نیروهای پلیس و ماموران مرزی واگذار کرده است.

ریچل ناتلی، رهبر حزب Alberta NDP، با نکوهش اقدام کامیون‌داران بمنظور محاصره گذرگاه مرزی و دیگر اقدامات خرابکارانه در تظاهرات اخیر به مخالفت با آن‌ها پرداخت. او بستن بزرگراه 4 را اقدامی خطرناک در جهت مسدود کردن راه‌های حمل‌ونقل آزادانه کالا و عبور خودروهای اورژانس دانست. بگفته او این کار به اقتصاد استان و خانواده‌های آلبرتایی‌ ضربه وارد کرده و می‌تواند باعث کمبود مواد غذایی در فروشگاه‌ها شود.

منبع: CTV News