Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

نکاتی در ارتباط با کاهش قیمت بیمه خودرو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: امین نظیری کارگزار رسمی بیمه اموال در البرتا
  1. هر گونه ارایه خسارت، Claim، به شرکت بیمه برای جبران، با افزایش حق بیمه در سال آینده منجر خواهد شد. پیشنهاد میگردد با در نظر گرفتن مبلغ Deductibles، از ارایه خسارت های زیر ۲۰۰۰ دلار به شرکت بیمه خودداری کنید و تا حد امکان تلاش نمایید خودتان هزینه های خسارت را پرداخت نمایید. لازم به ذکر است که هر claim تا پنج سال آینده در سابقه بیمه باقی خواهد ماند.
  2. افزایش مبلغ deductibles هم یکی از روش‌های کاهش حق بیمه می باشد. در صورتی که برای خودرویتان بیمه کامل در نظر گرفته اید، با افزایش مبالغ deductibles می توانید حق بیمه را کاهش دهید. بهترین پیشنهاد ۱۰۰۰ دلار برای پوشش collision و مبلغ ۵۰۰ دلار برای comprehensive شامل خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، سرقت و یا تگرگ می باشد.
  3. اگر به تازگی و برای اولین بار درخواست حق بیمه ماشین را دارید و در صورت امکان، ترجمه مدارک سابقه ایران را به همراه داشته باشید. این مدارک شامل ترجمه سابقه بیمه و همچنین گزارش (عدم) خلاف از نیروی انتظامی به اسم شخص متقاضی می باشد. اگر این سوابق مورد تایید شرکت بیمه قرار گیرد، میران حق بیمه اولیه به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داشت.
  4. انتخاب نوع ماشین نیز در تعیین قیمت حق بیمه موثر است. بالطبع هر چه قیمت خودرو بیشتر باشد حق بیمه بیشتری را خواهید پرداخت. پیشنهاد میگردد برای چند سال اول برای متقاضیان تازه وارد، ماشینی با قیمت پایین تر و ترجیحا بین ۶ تا۱۰ سال کارکرد انتخاب کنند تا بعد از چند سال و در صورت عدم ثبت خسارت، شاهد کاهش حق بیمه باشند.
  5. سن راننده و درخواست کننده اصلی بیمه یکی از عوامل کاهش حق بیمه خودرو می باشد. غالباً حق بیمه خودرو برای اشخاص بین ۱۸-۲۵ سال به نسبت سایرین افزایش بیشتری دارد. بهترین روش در این حالت این است که شخص مدرک driving certificate را که معمولا ۱۰ ساعت است را از آموزشگاهای معتبر دریافت کند تا مشمول تخفیف گردد. همچنین در صورتیکه تنها یک ماشین در خانه است، شخص جوان به عنوان secondary driver و یا occasional driver در نظر گرفته شود.
  6. نوع استفاده از ماشین نیز از موارد دیگر تاثیر گذار در میزان حق بیمه خودرو می باشد. اگر از ماشین کمتر استفاده می کنید مقدار کیلومتر سالانه را پایین تر به شرکت بیمه اعلام نمایید. در شرایط فعلی که اکثر مردم از منزل کار می کنند بهتر است گزینه pleasure به جای commute به کارگزار بیمه اعلام گردد.
  7. اگر بدنبال کاهش حق بیمه ای ۳ تا ۵ درصد خودرو می باشید، یکی از روش‌ها، اضافه نمودن بیمه خانه به بیمه ماشین و یا اصطلاحا bundle کردن پالیسی می باشد.

موارد دیگر در ارتباط با حق بیمه های ماشین و خودرو در مقاله بعدی به اطلاع شما رسانده خواهد شد.