Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

جهانگرد کانادایی که سراسر دنیا را پیاده پیمود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید تصور اینکه فاصله خانه تا محل کار را پیاده طی کنید هم بسیار دشوار باشد، اما جالب است بدانید یک جهانگرد کانادایی در مدت 11 سال دور دنیا را پیاده پیموده است.

ژان بلیو، شهروند ساکن مونتریال، طی یازده سال تمام کره زمین را پیاده طی کرد. این پیاده‌روی حیرت‌انگیز از تاریخ 18 آگست 2000 شروع شد و تا تاریخ 16 اکتبر 2011 ادامه داشت.

ژان بلیو پیش از آغاز این ماموریت غیرممکن شغل خود بعنوان فروشنده لامپ نئون را از دست داد و تصمیم گرفت با پیاده‌روی به سرتاسر دنیا پیام صلح و عدم خشونت علیه کودکان را به گوش آدمیان برساند.

این مرد کبکی در تولد 45 سالگی خود سفرش از مونتریال را به سمت جنوب آغاز کرد.

او در مدت یک سال از مونتریال به سن خوزه در کاستاریکا رفت. سپس سفر او از سن خوزه به Iquique در شیلی در سال دوم انجام شد. در ادامه مسیر با قایق از برزیل به Port Elisabeth رفت و سفرش به شمال آفریقای جنوبی را در مدت دو سال آینده پیش گرفت.

او پیش از حرکت با قایق به سمت لینکلن در انگلستان به شمالی‌ترین نقطه قاره آفریقا رسیده بود. پس از رسیدن به انگلستان بلیو مسیر بریتانیا تا اروپا، آسیا و نهایتا اندونزی را در سه سال آینده طی کرد. در سال 2010 او به سمت جنوب و استرالیا حرکت کرد و نهایتا طی 265 روز به مقصد رسید. سپس او با قایق از Yarram به ونکوور بازگشت و در آخرین مرحله تا کبک و Seprant River را طی کرد تا در سال 2011 سفرش پایان پذیرد.

بلیو در مجموع 75,000 کیلومتر را از میان 64 کشور و طی 11 سال با پای پیاده طی کرد. در طول این پیاده‌روی طولانی او 56 جفت کفش پاره کرد و سه کالسکه خرید را برای حمل وسایل گوناگون ازجمله غذا، لباس، جعبه کمک‌های اولیه، چادر کوچک و کیسه خواب استفاده کرد.

در کتاب بلیو آمده که او داوطلبانه در سلول‌های زندان آفریقای جنوبی خوابیده، با اعضای گروه‌های خلافکار در گواتمالا دوست شده و هنگام پیاده‌روی در گرمای بسیار شدید استرالیا روزهای بسیار دشوار را به تنهایی گذرانده است.

شما می‌توانید برای کسب جزئیات بیشتر درباره سفر حیرت‌انگیز بلیو به وبسایت Worldwide Walk for Peace and Children مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive