Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

استعفای رئیس پلیس اتاوا در پی انتقاد نحوه برخورد نیروی پلیس با کاروان آزادی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پی شکست پلیس اتاوا در مقابله با معترضان کامیون‌دار که باعث تعطیلی یک ماهه شهر شده‌اند، پیتر اسلولی رئیس پلیس اتاوا استعفا داد.

دایان بینز، رئیس هیئت خدمات پلیس اتاوا، اعلام کرد که با کناره‌گیری پیتر اسلولی از نیروی پلیس موافقت کرده است.

بینز در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه که به صورت آنلاین در پلتفرم زوم برگزار شده بود، گفت: «این یک موضوع کاملاً کاری است و نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر شخصی کرد.»

وی در ادامه افزود هدف اصلی هیئت خدمات پلیس اتاوا پایان دادن اشغال شهر توسط گروه «کاروان آزادی» آن هم به شیوه مسالمت‌آمیز است.

استیو بل نیز تا یافتن جانشین دائمی برای اسلولی به عنوان رئیس پلیس اتاوا منصوب شده است.

به گفته ماکو مندیسینو، وزیر امنیت عمومی فدرال، در حال حاضر پلیس فدرال و پلیس استان انتاریو برای مقابله با تظاهرات کامیون‌داران یک مرکز فرماندهی در اتاوا تشکیل داده‌اند.

مندیسینو در ادامه افزود: «با توجه به اینکه دولت فدرال نمی‌تواند صلاحیت رئیس پلیس را تأیید کند، در استعفای اسلولی هیچ نقشی نداشته است.»

این معترضان که خود را «کاروان آزادی» می‌نامند، در تاریخ ۲۹ ژانویه وارد اتاوا شدند و با موتورهای خود و بوق‌های ممتد زندگی را برای ساکنین اتاوا دشوار کردند.

روز دوشنبه نخست‌وزیر جاستین ترودو برای مقابله با معترضان و افرادی که گذرگاه‌های اصلی مرزی را در سراسر کانادا بسته‌اند، قانون شرایط اضطراری را اتخاد کرد. علاوه بر این، ترودو به بانک‌ها اعلام کرده است حساب افرادی که در تظاهرات حضور دارند را مسدود کنند.

قانون شرایط اضطراری به دولت اجازه می‌دهد به صورت موقت برای مقابله با معترضان از هر روشی استفاده کنند.

 

 

منبع: Dailyhive