Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

WestJet بدنبال لغو بیشتر محدودیت‌های سفر است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت هواپیمایی WestJet با استقبال از تصمیم اخیر دولت بمنظور لغو محدودیت‌های مرتبط با تست PCR برای مسافران ورودی به کشور از مقامات خواسته قوانین تست از مبدا کانادا را نیز مورد تجدیدنظر قرار دهد.

بنابر اعلام دولت فدرال از تاریخ 28 فوریه کانادایی‌های واکسینه نیازی به ارائه تست PCR پس از رسیدن به کشور ندارند. همزمان ممنوعیت انجام پروازهای بین‌المللی در فرودگاه‌ها هم برداشته می‌شود.

دنیس کنی، مدیر استراتژیک، رسانه و روابط عمومی WestJet، با ابراز خرسندی گفت: “ما این تصمیم را گامی مثبت در جهت کمک به بهبود وضعیت شرکت‌های هواپیمایی می‌دانیم. چنین اقدامی به شهروندان این اعتمادبنفس را می‌دهد تا دوباره سفر کرده و تقاضا در بخش گردشگری افزایش می‌یابد.”

به این ترتیب مسافران کانادایی هنگام ورود به کشور نیازی به ارائه نتیجه تست‌ مولکولی ندارند و می‌توان تست‌های آنتی‌ژن ارزان‌تر را انجام داد. همچنین هرچند تست‌های PCR تصادفی در فرودگاه‌ها گرفته می‌شود، اما مسافران نیازی به قرنطینه تا زمان ارائه نتیجه نهایی ندارند.

مسافرانی که کاملا واکسینه شده‌اند می‌توانند تست‌های فوری آنتی‌ژن را پیش از ورود به کشور ارائه دهند. این تست باید حداکثر 24 ساعت پیش از سفر گرفته شود. در مقابل مسافران واکسینه نشده باید پیش از رسیدن تست داده و به مدت 14 روز قرنطینه باشند.

دولت فدرال همزمان توصیه‌نامه خود مبنی بر هشدار درباره سفرهای غیرضروری که ماه دسامبر و با شیوع سویه اومیکرون منتشر شد، برداشته است.

WestJet متعهد شده بر مبنای داده‌های علمی به برداشتن تمام محدودیت‌ها بر سر راه مسافران واکسینه ادامه دهد.

آنجل آوری، رئیس اجرایی WestJet، در اینباره گفت: “همزمان با بهبود شرایط پاندمی در کانادا خوشبین هستیم که موانع موجود برای مسافران واکسینه شده در هفته‌های آتی برداشته شوند. برداشتن این محدودیت‌ها یک گام مثبت برای صنعت گردشگری است. ما به رایزنی‌ها و همکاری با مقامات بهداشتی و دولتی برای کمک به صنعت گردشگری و سفر ادامه می‌دهیم.”

این شرکت امیدوار است که کانادا نقشه راهی برای بهبود وضعیت حوزه گردشگری و سفر تهیه و در آن واقعیت‌های موجود درباره پاندمی را لحاظ کند.

منبع: Daily Hive