Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

13 منطقه از 15 سردترین مکان روی زمین در حال حاضر در کانادا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فوریه به طور معمول، ماه سردی در کانادا به حساب می آید و امسال به سرد ترین میزان خودش نیز رسیده است. طبق تحقیقات به عمل آمده، 13 منطقه از 15 نقطه شناسایی شده به عنوان سرد ترین مناطق کنونی جهان، در کانادا واقع شده اند.

با وجود آنکه نام مناطق کانادا به وفور در لیست ارائه شده از سرد ترین مناطق جهان یافت می شود، اما با این حال، سرد ترین جایگاه این لیست متعلق به کانادا نیست.

مطابق گزارش جدید هواشناسی سایت WX-Now، که به دنبال کشف سردترین نقاط جهان است، مناطقی از قطب جنوب و روسیه، تنها نقاط غیر کانادایی هستند که لیست منتشر شده در صبح دوشنبه را شامل می شوند.

هم اکنون، سرد ترین نقطه کره زمین، در قطب جنوب و در دمای بسیار پایین 48-  درجه سانتی گراد واقع شده است.

نقش آفرینی کانادا در این لیست از رتبه دوم آغاز شده و متعلق است به منطقه Old Crow, Yukon با دمای 43- سانتی گراد. پس از آن Eureka, Nunavut  با دمای 40- سانتی گراد، Fort Good Hope در Northwest Territories با دمای 39- سانتی گراد سرد ترین نقاط جهان محسوب میشوند.

باقی مکان های ده رتبه اول هم به نحوی در مناطق Yukon و Nunavut قرار دارند.

تنها مکان غیر کانادایی دیگر این لیست 15 تایی، منطقه Magadan با دمای  35- درجه سانتی گراد در روسیه است.

همانطور که در لیست ارائه شده توسط WX-Now نیز مشاهده می شود بسیاری از این نقاط بسیار سرد جهان، در کشور زیبای ما، کانادا واقع شده اند که در همه جا به زمستان های سرد خود مشهور است.

اگر در نواحی گرم تر کشور زندگی می کنید، امیدواریم از پایان آخر هفته طولانی، روز خانواده خود و دمای هوا لذت ببرید؛ در غیر این صورت، امیدواریم خود را گرم نگه داشته و ترجیحا در خانه بمانید.

منبع: Dailyhive