Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

دولت فدرال: “از سفر به بلاروس جدا خودداری کنید”

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا به شهروندان توصیه کرده که با توجه به مناقشه فعلی بین روسیه و اوکراین از هرگونه سفر غیرضروری به بلاروس خودداری کنند.

این درحالیست که دولت کانادا از تمام شهروندان خواسته بخاطر شیوع سویه اومیکرون هیچ سفر غیرضروری به خارج از کشور نداشته باشند؛ با اینحال توصیه‌نامه جدید به خطر احتمال اجرای خودسرانه قوانین محلی و درگیری مسلحانه با اوکراین منتشر شده است.

در این توصیه‌نامه آمده: “توانایی سفارت کانادا در لهستان بمنظور ارائه خدمات کنسولگری به شهروندان حاضر در بلاروس بسیار محدود است. اگر در بلاروس هستید و حضور شما ضروری نیست هرچه سریع‌تر با پروازهای تجاری از این کشور خارج شوید.”

در هفته‌های اخیر حضور نظامی روسیه در بلاروس افزایش یافته است. بگفته کانادا خطر درگیری مسلحانه در مناطقی چون Brest و Gomel که در فاصله حدودا 50 کیلومتری از مرکز اوکراین هستند بیش از دگر نواحی بلاروس است.

ایالات‌متحده نیز در تاریخ 14 فوریه به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه سریع‌تر از خاک اوکراین و بلاروس خارج شوند. کانادا در تاریخ 1 فوریه به شهروندان توصیه کرده بود تا از سفر به اوکراین خودداری کنند.

روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور استقلال مناطق تحت سلطه جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را صادر کرد. این تصمیم حمایت نظامی روسیه از این نواحی را تسهیل می‌کند. این اقدام درحالی صورت گرفته که رهبران غربی با آن مخالف بودند و روسیه را به اعمال تحریم‌های گسترده تهدید کرده‌اند.

ملانی جولی، وزیر امورخارجه کانادا، با اشاره به نگرانی شدید کانادا از به رسمیت شناختن استقلال سرزمین‌های شرقی اوکراین از آمادگی کانادا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر داد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو نیز این اقدامات روسیه را شدیدا محکوم کرد.

ایالات‌متحده هشدار داده که روسیه 150,000 نیروی نظامی خود را با هدف حمله نظامی به اوکراین در مرزهای جنوبی، شرقی و شمالی این کشور مستقر کرده است.

در آخرین اقدام مثبت بمنظور کاهش تنش‌ها بایدن و پوتین با برگزاری جلسه پیشنهادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بمنظور مذاکره و جلوگیری از درگیری نظامی موافقت کرده‌اند.

منبع: Daily Hive