Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

کانادا حریم هوایی خود را بروی هواپیماهای روسی بست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا در حمایت از اوکراین و واکنش به تهاجم روسیه به این کشور حریم هوایی خود را بروی هواپیماهای روسی بست.

روز یکشنبه 27 فوریه دولت کانادا اعلام کرد حریم هوایی خود را تا اطلاع ثانوی بروی تمام هواپیماها روسی می‌بندد.

در اطلاعیه منتشر شده آمده: “در واکنش به تهاجم دولت روسیه به اوکراین، کانادا به اقدامات قوی و قاطع خود ادامه می‌دهد. دولت کانادا فعالیت هواپیماهای تحت مالکیت، اجاره یا مورداستفاده روسیه در حریم هوایی کانادا، ازجمله حریم هوایی آب‌های سرزمینی کانادا را، ممنوع اعلام می‌کند.”

عمر القبرا، وزیر حمل‌ونقل کانادا، در اطلاعیه‌ای با اشاره به وحدت کانادا در واکنش به تهاجم رئیس‌جمهور پوتین به اوکراین گفت: “در واکنش به این اقدام ما حریم هوایی کانادا را بروی هواپیماهای تحت مالکیت یا مورداستفاده روسیه بسته‌ایم. دولت کانادا با محکومیت اقدامات تهاجمی روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.”

ملانی جولی، وزیر امورخارجه کانادا، نیز در اینباره گفت: “کانادا به مقابله با تجاوزات رژیم روسیه ادامه می‌دهد. ما برای حمایت از اوکراین در کنار متحدان خود ایستاده‌ایم و در تلاشیم این جنگ بی‌هدف را پایان بخشیم.”

روز شنبه 26 فوریه نخست‌وزیر جاستین ترودو در نشستی با رهبران اروپایی با موضوع تهاجم روسیه به اوکراین از تعهد کانادا به ناتو و مقابله با روسیه گفت.

روسیه نیز امروز دوشنبه استفاده خطوط هوایی ۳۶ کشور از جمله بریتانیا، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، و کانادا از حریم هوایی خود را ممنوع کرد.

بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه، از جمله صنعت هوانوردی آن کشور، پس از تهاجم به اوکراین با تحریم‌های گسترده مواجه شده است

طی روزهای اخیر شاهد برگزاری راهپیمایی‌های ضدجنگ در شهرهای مختلف کانادا بودیم که در آن مردم حمایت خود از اوکراین را فریاد زدند. سازمان‌ها، شرکت‌ها و اشخاص گوناگون ازجمله رایان رینولدز نیز به روش‌ها گوناگون میلیون‌ها دلار کمک‌های بشردوستانه برای مردم اوکراین جمع‌آوری کردند.

منبع: Daily Hive