Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

اهدا میلیون ها دلار برای حمایت از اوکراین توسط کاربران بیت کوین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تاکنون در راستای تلاش‌های جهانی به عمل آمده، ۱۱ میلیون دلار ارز دیجیتال برای حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه جمع‌آوری شده است.

از جمله این کمک ها، در 26 فوریه و توسط یک اهداکننده ناشناس و سخاوتمند انجام شد. این فرد 3 میلیون دلار بیت کوین را به تامین کننده تجهیزات نظامی اوکراین، Come Back Alive، اهدا کرد.

اما حتی قبل از دریافت این 80 بیت کوین (3 میلیون دلار)، 400.000 دلار بیت کوین تنها در طی 24 ساعت به این سازمان اهدا شده بود.

Come Back Alive  سازمانی است که تجهیزات نظامی و پزشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و خدمات آموزشی را به ارتش اوکراین ارائه می دهد.

با استفاده از ارز دیجیتال به جای انتقال الکترونیکی پول، صدور چک و یا انتقال پول نقد، اهداکنندگان بین‌المللی می‌توانند موسسات مالی ای را که می توانند مسیر این پرداخت‌ها به گروه‌های خاصی را مسدود ‌کنند، دور بزنند.

ویتالیک بوترین، از بنیانگذاران اتریوم  نیز از جمله افرادی است که تا کنون در مقابل تهاجم روسیه به اوکراین ایستاده و اقدامات پوتین را “جنایت علیه مردم اوکراین و روسیه” خوانده است.

به گفته تام رابینسون، دانشمند ارشد و تحلیل گر بلاک-چین Elliptic، کمک‌های ارز دیجیتالی برای حمایت از ارتش اوکراین در حال افزایش است.

وی در توییتی نوشت:” ارزهای رمزنگاری شده به طور فزاینده ای برای تأمین مالی جنگ ها و با تأیید ضمنی دولت ها استفاده می شود.”

رابینسون در صفحه توییتر خود به‌روزرسانی‌هایی را درباره کمک‌هایی که به صورت ارزهای دیجیتال به اوکراین اهدا می شود منتشر می‌کند.

منبع: dailyhive.com