Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

تخفیف مالیاتی ویژه بابت دورکاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر پارسال پاندمی شما را مجبور به دورکاری کرد امکان کاستن از هزینه‌های مالیاتی را خواهید داشت.

اوایل ماه فوریه آژانس درآمد کانادا از تمدید flat rate method بمنظور کاستن از هزینه‌های دورکاری خبر داد.

بنابراین همچون سال گذشته کارمندان واجد شرایط می‌توانند به ازای هر روز دورکاری ناشی از پاندمی در سال 2021 تا 2 دلار در هزینه‌های مالیاتی صرفه‌جویی کنند. سقف این تخفیف در سال گذشته 200 روز یا 400 دلار بود که امسال به 250 روز یا 500 دلار افزایش یافته است.

در وبسایت CRA آمده: “شما حتی اگر ملزم به دورکاری نبودید اما کارفرما حق کار از خانه بخاطر پاندمی را به شما داده باشد هم می‌توانید از این تخفیف بهره‌مند شد.”

بگفته آژانس درآمد کانادا 500 دلار نخست تخفیف تحت flat rate method محاسبه شده و چنانچه این رقم بیشتر باشد مابقی را باید تحت detailed method در گزارش مالیاتی لحاظ کرد.

دولت کانادا لیستی از هزینه‌های مصوب را منتشر کرده که می‌توان بابت آن‌ها تخفیف مالیاتی دریافت کرد. ازجمله این هزینه‌ها باید به الکتریسیته، گرمایش، آب، شارژ ساختمان (الکتریسیته، گرمایش و آب)، اینترنت، تعمیر و نگهداری، هزینه تعمیر منزل و حتی اجاره‌بهای آپارتمان یا خانه اشاره کرد.

چگونه این تخفیف را دریافت کنیم؟

در روش simplified method آژانس CRA با ایجاد فرم T2200S (نمونه کوتاه شده T2200) و فرم T777S امکان دریافت تخفیف دورکاری را فراهم کرده است.

در این شیوه تنها به فرم T777S نیاز دارید و باید تخفیف مالیاتی خود را با وارد کردن مقادیر Line 9930 تا Line 22900 محاسبه کنید. این فرم باید ضمیمه tax return شود.

توجه داشته باشید که همه ساله آژانس مالیاتی کانادا فرم‌ها را رصد کرده تا اعتماد عمومی به سیستم مالیاتی را افزایش دهد. بنابراین ممکن است درخواست شما نیز اعتبارسنجی شود و باید اطلاعات را با دقت وارد کنید.

CRA یک ماشین‌حساب مفید برای محاسبه تخفیف دورکاری طراحی کرده که استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

در روش detailed method نیز با تکمیل فرم T777S یا فرم T777 و دریافت فرم T2200S و فرم T2200، که توسط کارفرما تکمیل و امضا شده، می‌توان درخواست تخفیف مالیاتی را ثبت کرد.

پس اگر سال گذشته میز ناهارخوری خانه را به دفتر کار تبدیل کردید حتما از این تخفیف‌ها استفاده کنید!

منبع: Daily Hive