Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

کمک‌رسانی کانادایی‌ها به اوکراین از طریق Airbnb

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حال حاضر رزرو خانه‌های اوکراین از طریق Airbnb به روش مورد توجه کانادایی‌ها برای حمایت از خانواده‌های اوکراینی تبدیل شده است.

در روزهای ۲ و ۳ مارچ بیش از ۶۱۰۰۰ رزرو از سراسر جهان انجام پذیرفته که هیچ کدام از مهمانان قصد مراجعه به این مکان‌ها را نداشته‌اند.

به گفته Airbnb این شرکت قصد دارد برای کمک به مردم جنگ‌ زده اوکراین به طور موقت از دریافت هزینه از مهمانان و میزبانان صرف نظر کند. ارزش ناخالص رزروهای ذکر شده ۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.

از این تعداد نزدیک به ۳۰۰۰ رزرو توسط کانادایی‌هایی مانند استفانی کلارک، مادر دو فرزند، انجام پذیرفته است.
«من و همسرم به صورت جداگانه هفت مورد رزرو را در اوکراین انجام داده‌ایم.»

این ترند که به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته از تامی مارکوس، یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام با حساب کاربردی quentquarantino، الهام گرفته است که کانادایی‌ها را تشویق کرد به مردم اوکراین کمک کنند.

«من در شهرهایی اتاق رزرو کردم که تحت حملات شدید قرار داشتند و نه اتاق‌هایی که می‌توانستند مورد استفاده قرار بگیرند… مناطقی که در نزدیکی مرزهای لهستان قرار داشتند و هنوز جنگ در آنها رخ نداده بود. ما به تمامی مالکان پیامی فرستادیم که حاوی حمایت کانادایی‌ها از مردم بی‌دفاع اوکراین بود و اینکه مردم جهان آنها را نظاره می‌کنند.»

به گفته کلارک مالکان خانه‌ها از پیام او حیرت‌زده شدند و این نوع حمایت باعث روحیه دادن به آنها شده است. وی در ادامه پیام‌های خود با مالکان خانه‌ها را به اشتراک گذاشت: «در حال حاضر خانواده‌ای که یک اتاق از خانه‌اش را اجاره می‌داده با فردی که ۱۰ تا ۲۰ اتاق را اجاره می‌داده تفاوتی ندارد، تمامی این افراد خانه و شغل خود را از دست داده‌اند.»
«از حمایت شما تشکر می‌کنیم، ما در حال حاضر به کمک‌های مالی و عاطفی شما نیاز داریم.»

«هرگز تصور نمی‌کردم چنین افرادی در دنیا وجود داشته باشند.»
کلارک می‌گوید ده‌ها فرد از خانواده و آشنایان او با چنین روشی در حال کمک‌رسانی به اوکراین هستند.

اگر قصد دارید در این کمک رسانی مشارکت کنید به صفحه Help Ukraine مراجعه کنید.

 

 

منبع: Dailyhive