Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

راهنمای رزرو کمپ در سامانه جدید BC Parks

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل کمپینگ آغاز شده و شهروندان بریتیش‌کلمبیا امیدوارند تابستان امسال پس از وقفه‌ای دو ساله دوباره با خانواده و عزیزان خود به پارک‌های استانی و دامن طبیعت بازگردند.

سامانه جدید رزرو کمپ BC Parks از تاریخ 15 مارچ راه‌اندازی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با ایجاد حساب کاربری خود را برای 7 صبح 21 مارچ، روز آغازین رزرو کمپ، آماده کنند.

معمولا در روز نخست رزرو ترافیک سایت بسیار بالا رفته و در گذشته شاهد مسدود شدن آن بودیم. حال BC Parks امیدوار است بروزرسانی سامانه جلوی این مشکلات را بگیرد. آن‌ها با طراحی سیستم جدید نوبت‌دهی از ایجاد ترافیک جلوگیری کرده و در هر دقیقه بین 1,000 تا 1,200 نفر می‌توانند از وبسایت استفاده کنند.

کابران در هر نوبت مجاز به رزرو سه محل کمپ بوده و پس از آن باید دوباره وارد صف شوند. بمنظور جلوگیری از رزرو محل کمپ به بیش از یک کاربر BC Parks قانون جدیدی وضع کرده که به موجب آن کارت ID افراد هنگام مراجعه به اردوگاه چک می‌شود.

راهنمای گام‌به‌گام رزرو کمپ در سامانه جدید

ساخت حساب کاربری

بمنظور صرفه‌جویی در وقت حتما حساب کاربری را پیش از روز بازگشایی ایجاد کنید. اطلاعات سابق در وبسایت قدیمی Discover Camping به سامانه جدید منتقل نشده و باید تمام آن‌ها را از دوباره ثبت کنید.

جست‌وجوی اردوگاه

باید در این مرحله اطلاعات مربوط به اردوگاه و تجهیزات خود از جمله چادر و RV را وارد کنید. اگر اطلاعات شما دقیق نیست آن‌ها را بصورت تقریبی وارد کرده و نتایج جست‌وجو را مشاهده کنید.

اردوگاه‌های معمولی از دو ماه قبل (از 21 مارچ) قابل رزرو کردن هستند. رزرو اردوگاه‌های گروهی نیز از تاریخ 24 مارچ شروع شده و اردوگاه Bowron Lake Canoe Circuit را می‌توان از اپریل رزرو کرد. مجوزهای Backcountry را نیز می‌توانید از دو هفته قبل بخرید.

در صورت نیاز به الکتریسیته می‌توان جست‌وجو را براساس میزان آمپر محل کمپ فیلتر کرد.

تماشای نقشه اردوگاه و بررسی ویژگی‌های آن

در سامانه جدید نقشه محل اردوگاه برای شما نمایش داده می‌‍شود. شما می‌توانید با بزرگنمایی نقشه جزئیات آن را افزایش داده و نیازهای مدنظر خود را بررسی کنید.

انتخاب محل کمپ

برخلاف سال‌های گذشته امسال می‌توان از نقشه تعاملی جدید برای انتخاب کمپ و مشاهده محل آبخوری، روشویی و دیگر امکانات هر اردوگاه استفاده کرد.

تایید نهایی اطلاعات

اگر کمپ مدنظر را به نام خود رزرو می‌کنید باید حتما در تاریخ مربوطه به آنجا بروید، زیرا تنها شما با ارائه کارت ID مجاز به استفاده از آنجا هستید.

البته BC Parks گزینه افزودن نام اضافی به سامانه رزرو را ارائه داده تا بتوان برای شخصی ثالث محل کمپ را رزرو کرد یا با افزودن نام دوست خود جلوی بروز مشکلات در صورت تغییر برنامه را گرفت.

افزودن اتومبیل اضافی

با رزرو هر کمپ شما مجاز به پارک یک اتومبیل خواهید بود. چنانچه تعداد خودرها بیشتر باشد باید مبلغ اضافی پارکینگ را در این صفحه لحاظ کنید.

پرداخت هزینه

در این مرحله باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. اگر هفت روز پیش از تاریخ رزرو از خرید خود منصرف شوید مبلغ پرداختی به کارت شما واریز می‌شود. پس خیالتان راحت باشد.

پایان رزرو

در سامانه جدید BC Parks می‌توان اطلاعات کمپ‌های رزرو شده را در حساب کاربری مشاهده کرد و در صورت نیاز آن را تغییر داد. طراحان سامانه سعی کرده‌اند با این کار افراد را به رزرو کمپ تشویق کرده و ایجاد تغییرات یا انصراف از رزرو کمپ را تسهیل کنند. به این ترتیب کمتر با کمپ‌های خالی مواجه خواهیم شد.

منبع: Daily Hive