Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ونکوور: رشد چشمگیر اجاره‌بها در ماه اپریل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ماه اپریل بازار اجاره مسکن ونکوور باز هم شاهد رشد قیمت بود و رکورهای جدید در سطح شهر ثبت شد.

براساس گزارش جدید liv.rent درباره وضعیت نرخ اجاره‌بها در ونکوور، میانگین قیمت‌ها تنها در فاصله ماه مارچ تا اپریل امسال 52 دلار افزایش یافته است.

در ماه جاری میانگین اجاره‌بهای ماهانه واحدهای تکخواب مبله نشده مترو ونکوور به 1,908 دلار رسیده است. این درحالیست که نوامبر پارسال این نرخ 1,791 دلار بود.

طبق این گزارش شهروندان ونکوور هم‌اکنون بطور میانگین 35.64 درصد از درآمد ماهانه خود را برای پرداخت اجاره خانه خرج می‌کنند. همچنین مبله بودن یا نبودن منازل تاثیر چندانی در مبالغ اجاره‌بها نداشته و نرخ آن‌ها تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک است.

شما می‌توانید گزارش کامل را در اینجا مشاهده کنید.

بطورکلی فاکتورهای بسیاری در ایجاد این وضعیت و افزایش اجاره‌بها در ونکوور نقش داشته‌اند.

بگفته پائولا آزدوا، کارشناس اجاره مسکن liv.rent، هر روز بر تعداد آن دسته از کاربران که بدنبال پیشبینی وضعیت نرخ اجاره‌بها می‌گردند افزوده می‌شود.

او در اینباره گفت: “یکی از دلایل احتمالی موج فعلی برای اجاره واحدهای زیرزمین، بعنوان آخرین قسمت قابل اجاره، پیش از فروش خانه است. بسیاری بدنبال فروش خانه در بازار کنونی هستند.”

بگفته آزودو ورود چشمگیر واحدهای زیرزمین و مبله به لیست اجاره باعث شده تا میانگین نرخ اجاره‌بهای واحدهای مبله در برخی نواحی به کمتر از واحدهای غیرمبله برسد. همچنین ورود واحد اجاره‌ای غیرمبله با متراژ بالا در West Vancouver باعث شده تا میانگین اجاره‌بهای واحدهای غیرمبله افزایش یابد.

منبع: Daily Hive