Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

دولت فدرال فرایند تمدید پاسپورت را تسهیل کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرانجام کانادا با تسهیل فرایند تمدید پاسپورت به کانادایی‌ها این امکان را داده تا در زمانی کوتاه‌تر مدارک لازم برای سفر را تهیه کنند.

روز پنجشنبه 31 مارچ دولت فدرال از بروزرسانی سیستم تمدید پاسپورت‌ خبر داد.

در این اطلاعیه آمده: “متقاضیان در فرایند جدید نیازی به ضامن یا ارائه اصل مدارک گوناگون چون مدارک شهروندی یا تشخیص چهره ندارند. کافیست دو قطعه عکس، دو مرجع و فرم تکمیل شده را ارائه داده و هزینه‌ها را پرداخت کنید.”

بنابراین اگرچه هنوز کاغذبازی وجود دارد اما حجم کار بسیار کمتر شده است.

همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی در کانادا و دیگر کشورها تقاضا برای تمدید پاسپورت افزایش یافته است.

دولت توصیه کرده که پیش از هر چیز درخواست تمدید پاسپورت داده و تا زمان آماده شدن پاسپورت جدید برنامه‌ریزی نهایی سفر را انجام ندهید.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، در اینباره گفت: “با بازگشت شرایط نرمال باید خدمات پاسپورت را بهینه‌سازی کنیم تا امکان پاسخ به نیاز شهروندان وجود داشته باشد. ساده‌سازی فرایند تمدید پاسپورت به کانادایی‌ها این امکان را می‌دهد تا پاسپورت خود را سریع‌تر و راحت‌تر دریافت کرده و گامی دیگر در جهت مدرن‌سازی همزمان با اولویت‌دهی به سلامت و ایمنی شهروندان و کارمندان است.”

هم‌اکنون اگر پاسپورت شما در 15 سال گذشته صادر شده می‌توانید با استفاده از فرایند جدید برای تمدید گذرنامه منقضی، مفقودی، سرقت شده یا آسیب‌دیده حود اقدام کنید. پیش از این در صورتی که پاسپورت در مدت بیش از یکسل گذشته منقضی شده یا نیاز به تمدید داشت امکان استفاده از شیوه جدید وجود نداشت.

شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم برای تمدید پاسپورت را در اینجا مطالعه کرده و اگر هنوز پاسپورت ندارید در اینجا با نحوه دریافت آن آشنا شوید.

منبع: Daily Hive