Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

نفر اول لیست خطرناک‌ترین فرد کانادا، دستگیر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درست در روزی که اسامی و تصاویر افراد تحت تعقیب، توسط پلیس کانادا انتشار یافت، یکی از بزرگ‌ترین مجرمان این لیست در تورنتو دستگیر شد.

این لیست 25 نفره از مظنونین فراری کشور، به وسیله برنامه Bolo  و همراه با این عبارت در وب سایت آن منتشر شد ” بااستفاده از ابتکاری موفقیت آمیز در به کارگیری رسانه های اجتماعی، فناوری و تعامل، شهروندانی همچون شما را به این موضوع تشویق می کنیم که اگر افراد تحت تعقیب دولت کانادا را دیدید فورا به ما خبر دهید”

روز سه‌شنبه، برنامه Bolo اعلام کرده بود که برای مدتی محدود، به افرادی که با ارائه اطلاعات به دستگیری افراد تحت تعقیب کمک می‌کنند، تا ۲۵۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

« با ۲۵ مجرم فراری کانادا آشنا شده، صورت هایشان را به خاطر بسپارید و در گوشه و کنار مواظب باشید. ، برای یابندگان یا افرادی که از آنها اطلاعات مفیدی داشته باشند، فقط برای مدت زمانی محدود و تا 250.000 دلار جایزه تعلق خواهد گرفت.»

شامگاه سه‌شنبه و تنها چند ساعت پس از انتشار این فهرست، سرویس پلیس تورنتو (TPS) اطلاعات ناشناسی را درباره محل اختفاء ابی‌عزیز محمد دریافت کرد. کمی بعد و در همان شب، مقامات انتظامی از دستگیری او به جرم قتل خبر دادند.

در اکتبر سال گذشته، کریگ مک‌دونالد 43 ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در پارکینگی در منطقه Cinemart Drive و Milner Avenue در تورنتو، زخمی رها شد. او به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما کمی بعد در بیمارستان در گذشت.

حالا محمدِ 32 ساله به دلیل قتل درجه اول مک دونالد بازداشت شده است. جایزه تعیین شده برای دستگیری او (250.000دلار) ، بالاترین جایزه در میان تمام افرادی است که در لیست افراد تحت تعقیب کانادا قرار دارند.

رئیس پلیس جیمز رامر، در بیانیه ای اعلام کرد: «تا دیروز، ابی‌عزیز محمد مظنون شماره یک تحت تعقیب ما در BOLO بود. اما او حالا به اتهام قتل کریگ مک دونالد 43 ساله در بازداشت سرویس پلیس تورنتو به سر می بردو این به لطف اطلاعاتی است که توسط یکی از شهروندان عادی به ماارائه شد.»

” امیدواریم این اقدامات حتی به میزان کوچکی هم که شده از ناراحتی خانواده قربانی این پرونده کم کند. ما از این بعد نیز با افتخار و به طور فعال با شرکای خود در BOLO همکاری خواهیم کرد. این دستگیری موفقیت آمیز پیام روشنی برای کسانی است که به فرار از عدالت ادامه می دهند؛ دیر یا زود شما را پیدا خواهیم کرد.”

محمد قرار بود امروز ساعت 10 صبح به طور مجازی در دادگاهِ شرق تورنتو حاضر شود.

 

منبع:Dailyhive