Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

هفته سلامت روان: قدرت همدلی و تأثیرات همه‌گیری بر سلامت روان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ما در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری کروناویروس تشویق شدیم «در خانه بمانیم» و امروز به دلیل تغییر شرایط در حال «یادگیری زندگی کردن» با این ویروس هستیم.

تغییرات اخیر به ما این پیام را منتقل می‌کنند که طرز فکرمان را تغییر دهیم و انعطاف‌پذیری و سازگاری را جایگزین گوشه‌گیری و ترس کنیم. تغییراتی که به تازگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم نشانی از زندگی قبل از شیوع همه‌گیری کروناویروس ندارند. در حالی که مشتاقیم به سمت آینده حرکت کنیم و به عقب برنگردیم اضطراب، استرس و ترس احساساتی هستند که در چند ماه آینده تجربه خواهیم کرد و پیامدهای سلامت روان ناشی از همه‌گیری بسیار طولانی‌تر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کردیم.

همه‌گیری آسیب بسیار جدی به سلامت جامعه ما وارد کرده است و تمرین همدلی چیزی است که بسیار توصیه می‌شود. تمرین همدلی به ما کمک می‌کند احساساتمان را کنترل کنیم، با افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم و کمتر احساس انزوا و تنهایی داشته باشیم. همدلی به ما کمک می‌کند به افراد دیگر فکر کنیم و به دنبال راه‌هایی برای کمک به آن‌ها باشیم. کمک به دیگران می‌تواند در روحیه ما تأثیر بگذارد، از ایجاد گفتگو با همسایگان گرفته تا کمک مالی به خیریه‌ها و خرید از دوستان، این رفتارهای محبت‌آمیز می‌توانند کمک قابل توجهی به ما بکنند. ما می‌توانیم با انجام کارهای خوب برای دیگران روحیه خودمان و آن‌ها را بالا ببریم.

همچنین لازم است برای آسان کردن زندگی اهداف خود را بر اساس همه‌گیری مشخص کنیم. ممکن است سطح بالای استرس و نگرانی باعث شود تغییرات حاصل شده از همه‌گیری را درک نکنیم و توقعاتمان را برحسب زندگی پیش از کرونا تعریف کنیم. در حالی که وارد مرحله جدیدی از سازگاری می‌شویم تمرین خود-دلسوزی و مدیریت انتظارات کارهایی است که باید مورد توجه تمامی ما قرار بگیرند.

کارفرمایان نیز با چالش‌هایی مواجه هستند که آن‌ها را ملزم به همدلی با تیم‌های خود می‌کند. با توجه به این که سلامت روان به اندازه سلامت جسم از اهمیت بالایی برخوردار است، شنیدن نیازهای کارکنان و پاسخگویی به آن‌ها اموری هستند که باید توسط کارفرمایان پیگیری شوند. لازم است برای ایجاد محیط‌های کاری که از لحاظ روانی امن هستند مسائل مرتبط با سلامت روان و انتقال فرهنگ‌ حمایت‌گر و فراگیر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

در حال حاضر توصیه می‌شود برای گذر از شرایط دشوار کنونی و ایجاد تغییر به تمرین همدلی و مهربانی بپردازیم. یادمان باشد که همیشه تغییر در مقررات واکنش‌های متفاوتی را برمی‌انگیزد و اینجا نقطه‌ای است که باید تجربیات و سوابق افراد را وزنه قضاوت خود قرار دهیم و از ایجاد تنش‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

بیایید در حالی که یاد می‌گیریم با کووید-۱۹ زندگی کنیم، زندگی کردن با امید را هم یاد بگیریم. به تجربه‌ها و مشکلات دیگران فکر کنیم و در هر زمان و به هر نحوی که می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم. ما بیش از ظرفیت جامعه‌مان درد و رنج را تجربه کرده‌ایم و اکنون زمان آن رسیده است که به تفاوت‌های هم احترام بگذاریم، یکدیگر را بپذیریم و در آغوش بگیریم. این راهکارها به ما کمک می‌کنند جسم و روان خود را از اثرات مخرب همه‌گیری کروناویروس پاک کنیم.

منبع: Dailyhive