Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

بالانس خوب زندگی و شغل کلگری در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری به هزینه پایین زندگی، مناظر تماشایی و امکانات سرگرمی متنوع خود شهرت دارد، اما حال باید بالانس مناسب بین شغل و زندگی را نیز به آن‌ها اضافه کنیم.

براساس گزارش اخیر وبسایت Holidu کلگری از نظر شاخص Work/Life Balance در بین شهرهای کانادا جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

در این بررسی شهرها براساس فاکتورهای شغلی چون میانگین ساعات کاری در سال، میانگین زمان سفر روزانه به محل کار و حداقل تعداد تعطیلات با دستمزد و همچنین فاکتورهای زندگی چون میانگین ساعات خواب در طول شب، سرانه تعطیلات خارج از کشور در طول سال، میزان سطح شادی و رفاه و نرخ درآمد قابل پس‌انداز شهروندان بررسی شده‌اند.

این مطالعه نشان داده که شهروندان کلگری بطور متوسط سالانه 1,689 ساعت کار می‌کنند و حداقل 16 روز تعطیل با دستمزد در طول سال دارند. همچنین اهالی کلگری بطور میانگین هر شب هفت ساعت و 23 دقیقه می‌خوابند و سفر آن‌ها به محل کار حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

بعلاوه شهروندان گلری بطور میانگین یکبار در طول سال سفر می‌کنند و پس‌نداز سالانه آن‌ها 3,393.44 دلار است.

طبق این گزارش که 124 شهر دنیا را بررسی کرده کلگری در رتبه 54 و پایین‌تر از ادمونتون در رتبه 53 قرار گرفته که بهترین شهرهای کانادا در لیست هستند. پس از آن‌ها شهرهای ونکوور در رتبه 62، اتاوا در رتبه 65، تورنتو در رتبه 67 و مونتریال در رتبه 68 قرار دارند.

باید خاطرنشان شد که کلگری و ادمونتون یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اجاره‌بها در کشور را دارا هستند که نقش زیادی در کسب این رتبه داشته است.

در سطح جهان نیز شهر کپنهاگن دانمارک در رتبه اول جای گرفته و پس از آن ریکیاویک ایسلند و اسلو نروژ قرار دارند.

در انتهای لیست نیز شهر Mexico City در رتبه 124، Goa هند در رتبه 123 و مومبای هند در رتبه 122 جای گرفته‌اند.

شهروندان کشور پرتغال بیشترین ساعات خواب را داشته و بطور میانگین 9 ساعت و 19 دقیقه می‌خوابند.

ساکنین کلاگنفورت اتریش در کمترین زمان ممکن از خانه به محل کار خود می‌رسند و این سفر بطور میانگین تنها 9 دقیقه زمان می‌برد!

شهروندان زوریخ سوییس نیز با اینکه در شهری بسیار گران زندگی می‌کنند اما بخاطر درآمد بالا بیشترین میزان پس‌انداز را دارند. مینگین درآمد شهروندان این شهر 7,084 دلار بوده که ماهانه حدود 4,854 دلار آن پس‌انداز می‌شود!

بهترین شهرهای دنیا از نظر بالانس میان شغل و زندگی

  1. کپنهاگن، دانمارک
  2. ریکیاویک، ایسلند
  3. اسلو، نروژ
  4. هلسینکی، فنلاند
  5. استکهلم، سوئد
  6. فرانکفورت، آلمان
  7. لینز، اتریش
  8. کلاگنفورت، اتریش
  9. دین هاگ، هلند
  10. بازل، سوییس

منبع: Daily Hive