Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

سفر غیر منتظره جاستین ترودو به اوکراین، برای نشست G7

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو، در این آخر هفته سفری از قبل اعلام نشده به اوکراین داشت.

روز یکشنبه، 8ام می، نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو توئیتی منتشر کرد که از حضور او در اوکراین برای نشست جی 7 خبر می داد. در این سفر، ملانی جولی وزیر امور خارجه و کریستین فریلند معاون نخست وزیر و وزیر دارایی نیز همراه او بودند.

ترودو در بیانیه خود گفت: تا زمانی که روسیه به جنگ غیر قانونی، غیر قابل توجیه و مداوم خود علیه اوکراین ادامه دهد، کانادا برای حمایت از اوکراین و مردم این کشور در کنارشان حضور خواهد داشت.

“من می خواهم از آقای رئیس جمهور زلنسکی، برای میزبانی این دیدار و همچنین مهم تر از آن، به خاطر رهبری او تشکر کنم. رئیس جمهور زلنسکی به همراه مردم اوکراین، از ارزش های نهادینه شده در قلب دموکراسی دفاع می کنند.”

 

با توجه به برنامهِ سفر ترودو، نخست وزیر در ساعت 6 عصر به وقت محلی کیِف، در نشستی با حضور رهبران گروه جی 7  و در مورد جنگ در اوکراین صحبت کردند.

بر طبق منابع خبری، ملاقاتی نیز در میان مقامات کانادایی و اوکراینی صورت گرفت که در آن ترودو و زلنسکی درباره مشارکت تاریخی بین دو کشور ، وضعیت اوکراین و نیاز به حمایت های بین المللی بیشتر و از جمله کمک های بشردوستانه ی مالی و نظامی با هم گفتگو کردند.

 

آن ها همچنین درباره اعمال تحریم های شدید و پایدار علیه روسیه در پاسخ به حمله ی پرزیدنت پوتین به اوکراین با یکدیگر صحبت کردند.

پس از این جلسه، جاستین ترودو، اعلام کرد کانادا کمک های نظامی و بشردوستانه ی بیشتری برای کمک به اوکراین ارسال خواهد کرد.

کانادا همچنین اعلام کرد که تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد کرد و ملانی جولی وزیر امور خارجه در توئیتی اعلام کرد که تجریم هایی علیه الیگارش های روسی و “توانمند سازان” جنگ اعمال خواهد کرد.

این تحریم های بیشتر عبارتند از :

  • تحریم 21 روس، الیگارش و نزدیکان رژیم روسیه
  • تحریم 19 نفر از بخش دفاعی روسیه و 5 نهاد برای حمایت از ارتش روسیه

“برای الیگارش ها و توانمندسازان این جنگ، هیچ مکانی برای پنهان شدن وجود نخواهد داشت.”

برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر کانادا به اوکراین و جزئیات کمک های وعده داده شده می توانید نسخه کامل دولت کانادا را بررسی کنید.

منبع:  dailyhive.com