Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

مزایای جدید مهاجرتی برای دانشجویان بین‌المللی و جویندگان کار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا اخیرا مزایایی جدید برای دانشجویان بین‌المللی معرفی کرده و قصد دارد از اوایل جولای قرعه‌کشی Express Entry را برای کاندیداهای Canadian Experience Class (CEC)، Federal Skilled Worker (FSW) و Federal Skilled Trades (FST) از سر بگیرد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، یک سیاست موقت و جدید را معرفی کرده که بواسطه آن به دانشجویان خارجی که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند و وضعیت اقامت موقت آن‌ها رو به اتمام است اجازه خواهد داد تا بتوانند اقامت خود در کانادا را تمدید کرده و با کسب تجربه شغلی بیشتر شانس بالاتری برای دریافت اقامت دائم داشته باشند.

بر این اساس از تابستان 2022 دانشجویان بین‌المللی که تاریخ انقضای مجوز اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی آن‌ها بین ژانویه تا دسامبر 2022 است می‌توانند یک مجوز آزاد کار با اعتبار حداکثر 18 ماه دریافت کنند. بگفته IRCC آن‌ها مشغول طراحی فرایندی ساده و سریع برای ارائه این مجوز هستند که جزئیات آن طی هفته‌های آتی منتشر می‌شود.

طبق داده‌های موجود حدود 95,000 مجوز PGWP در سال 2022 منقضی خواهد شد و حدود 50,000 دارنده PDWP می‌توانند از مجوز آزاد کار بهره‌مند شوند.

Express Entry

مقامات کانادایی اعلام کرده‌اند قرعه‌کشی Express Entry را برای کاندیداهای Canadian Experience Class (CEC)، Federal Skilled Worker (FSW) و Federal Skilled Trades (FST) از اوایل جولای از سر خواهند گرفت. به این ترتیب خلا یک میلیون نفری مشاغل کشور جبران می‌شود.

بیشتر درخواست‌های Express Entry در بازه زمانی شش ماهه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بگفته IRCC هم‌اکنون مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های Express Entry بین هفت تا بیست ماه است.

Express Entry اصلی‌ترین برنامه اعطای مهاجرت دائم به داوطلبان بوده و از کاندیداهای دارای بیشترین امتیاز و برندگان قرعه‌کشی‌ها خواسته می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

متقاضیان اقامت دائم

اگر برای مجوز آزاد کار درخواست داده و منتظر نتیجه بررسی درخواست اقامت دائم خود هستید باید بدانید که مجوز شما تا پایان سال 2024 اعتبار خواهد داشت. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که نتیجه تمام درخواست‌های اقامت دائم تا پیش از فرا رسیدن تاریخ انقضا و بدون نیاز به تمدید بررسی شود.

بعلاوه دیگر نیاز نیست متقاضیان تا به نتیجه رسیدن بررسی درخواست خود در کانادا بمانند.

همچنین بمنظور کمک به خانواده‌ها، اعضای اصلی خانواده که در درخواست اقامت دائم نام آن‌ها ذکر شده‌ و خارج از کانادا هستند بلافاصله می‌توانند برای مجوز آزاد کار در کشور درخواست دهند.

هم‌اکنون هندی‌ها و دارندگان ویزای دانشجویی بیشترین متقاضی مجوزهای اقامت دائم هستند. در سال 2020 متقاضیان هندی Express Entry توانستند 50,841 درخواست اقامت دائم کانادا دریافت کنند. در سال 2021 نیز حدود 100,000 هندی اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و رکورد ورود مهاجران جدید به کشور با ثبت رقم 405,000 نفر شکست.

هم‌اکنون بیش از 622,000 دانشجوی بین‌المللی در کانادا حضور دارند و تا تاریخ 31 دسامبر 2021 تعداد مهاجران هندی 217,410 نفر بود.

منبع: The Economic Times