Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

نیمی از کانادایی‌های شاغل، درگیر استرس هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس نتایج آخرین گزارش Mental Health Index by LifeWorks حدود نیمی از جمعیت شاغل کانادا استرس بیشتر داشته و همین حس را در همکاران خود نیز مشاهده می‌کنند.

طبق این بررسی 46 درصد کارمندان کانادایی اظهار داشته‌اند استرس آن‌ها بیشتر شده و 49 درصد هم شاهد افزایش استرس در بین همکاران خود بوده‌اند.

این گزارش با نظرسنجی از 3,000 کانادایی بدست آمده و کارکنان با سن کمتر از 40 سال حدود 50 درصد بیشتر درگیر استرس بوده‌اند. در مقابل کارمندان بالای 50 سال کمتر از دیگران استرس دارند.

همچنین 17 درصد از آن‌ها بدنبال کمک‌های درمانی برای مقابله با استرس نیستند.

استفن لیپترپ، مدیرعامل و رئیس LifeWorks در واکنش به این گزارش گفت: “کارفرمایان نباید احساسات کارکنان را بصورت سطحی تحت نظر داشته باشند و ارائه راه‌های ارتباطی مستمر و حمایت دائم برای اطمینان از حفظ سلامت روان آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است.”

پائولا الن، رهبر بخش جهانی LifeWorks و معاون ارشد شرکت نیز بلاتکلیفی طولانی‌مدت و دوساله ناشی از پاندمی را مهمترین دلیل افزایش استرس در میان کارکنان می‌داند.

او افزود: “هرچند شرایط برای بسیاری تقریبا نرمال شده اما بار سنگین و پر از استرس رویدادهای جهانی بر روی شانه‌های برخی از ما احساس می‌شود. چنین رویدادهایی بر سلامت روان افراد تاثیر منفی گذاشته و چشم‌انداز غیرقابل پیشبینی‌تر برای آینده افراد و اقتصاد رقم خواهد زد.”

با اینکه بسیاری از کانادایی‌ها درگیر استرس هستند اما نرخ کلی شاخص سلامت روان بهبود یافته است. این شاخص همچنان 10 امتیاز پایین‌تر از دوران پیش از پاندمیست اما در مقایسه با ماه مارچ رشد 5 امتیازی را نشان می‌دهد.

نتایج بدست آمده از استان‌های گوناگون نشان می‌دهد برخی شاهد بهبود شاخص سلامت روان بوده‌اند اما در آلبرتا، کبک و مانیتوبا وضعیت رضایت‌بخش نیست و در مقایسه با دسامبر 2021 اوضاع بدتر شده است.

در این بین شرایط Newfoundland بهتر از دیگر استان‌ها بوده و وضعیت در استان‌های بریتیش‌کلمبیا، آنتاریو، ساسکاچوان و ماریتیمز نیز روند رو به بهبود را شاهد هستیم.

منبع: Daily Hive