Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

پنج سفر جاده‌ای عالی برای تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان بهترین فرصت برای سفر و فرار از دغدغه‌های زندگی مدرن است. در این بین کانادا با داشتن جاده‌های کوهستانی تماشایی و مناظر چشم‌نواز گزینه‌های بسیاری در اختیارتان قرار می‎‌دهد.

در ادامه با پنج سفر جاده‌ای عالی کانادا برای تابستان آشنا می‌شویم.

Bruce Peninsula

پارک ملی Bruce Peninsula در Tobermory آنتاریو در سواحل خلیج Georgian Bay قرار داشته و بخاطر آب‌های فیروزه‌ای، صخره‌های مرتفع، غارهای دریایی و درختان بلند سرو که زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری ازجمله خرس‌ سیاه هستند، شهرت بسیار دارد. شما می‌توانید در این منطقه به تماشای حیات‌وحش نشسته، پیاده‌روی کرده، به قایق‌سواری بروید و در سواحل آهکی آن غواصی کنید.

در این پارک محل‌های مشخص برای اقامت روزانه یا کمپینگ در ساحل Cyprus Lake، یورت‌ها و اقامتگاه‌های گوناگون در نزدیکی بزرگراه 6 و Owen Sound پیشبینی شده است. شما می‌توانید با چهار ساعت رانندگی از تورنتو خود را به این منطقه برسانید. پارک ملی Bruce Peninsula قلمرو مردمان Saugeen Ojibway است.

Thousand Islands

این منطقه در جنوب‌شرق آنتاریو در رودخانه St Lawrence و مرز ایالات نیویورک قرار داشته و متشکل از 1,864 جزیره تماشایی با تاریخ غنی است.

مقصد رویایی مذکور از حدود 150 سال پیش مقصد مسافران بوده و امروزه می‌توان در جزایر و دژهای تاریخی آن گشت‌وگذار کرد، در سواحل کمپ زد، ماهی گرفت و به شنا و قایق‌سواری پرداخت.

Banff

بنف با قلل مرتفع و تماشایی، دریاچه‌های فیروزه‌ای، دامنه‌های جنگلی و یخچال‌های بزرگ یکی از زیباترین نقاط کانادا برای سفر است. ازجمله بومیان این منطقه می‌‎توان به Iyarhe Nakoda، Blackfoot Confederacy، Tsuut’ina، Ktunaxa، Secwepemc، Mountain Cree و Metis اشاره کرد.

شما می‎‌توانید در بنف اقامت چند روزه داشته باشید و به کوهنوردی، طبیعت‌گردی، کمپینگ، قایق‌سواری و دیگری تفریحات هیجان‌انگیز بپردازید.

دسترسی به بنف از مرکز شهر کلگری با دو ساعت رانندگی ممکن بوده و همین موضوع باعث می‌شود در تابستان بسیار شلوغ و پر از طبیعت‌دوست باشد.

Pemberton

تجربه رانندگی در بزرگراه Sea to Sky برای همیشه در یاد شما خواهد ماند. این جاده دیدنی از Horseshoe Bay شروع شده و تا Squamish و Whistler ادامه دارد و از میان مناظر کوهستانی دیدنی و تنگه Howe Sound عبور می‌کند.

بزرگراه در نهایت به Pemberton، دهکده‌ای کوهستانی در همسایگی Whistler، می‌رسد که به نواحی کوهستانی اطراف ازجمله پارک استانی Joffre Lakes بسیار نزدیک است. در این ناحیه قبایل بومی Lil’wat و N’Quatqua زندگی می‌کنند و مناظر جنگلی آن نفس را در سینه حبس می‌کند.

Ucluelet and Tofino

این دو شهر در دو سوی پارک ملی Pacific Rim واقع شده و مقصدهای عالی برای برنامه‌ریزی سفری جاده‌ای محسوب می‌شوند. هر دو شهر در Vancouver Island قرار داشته و منزلگاه یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی کانادا با مناظر طبیعی چشم‌نواز هستند. سواحل شنی وسیع منطقه آن را به بهشت موج‌سواران تبدیل کرده و معمولا در تمام ماه‌های سال، حتی در ژانویه، می‌توان آن‌ها را در میان امواج دید.

Tofino قلمرو بومیان Tla-o-qui-aht بوده و علاقه‌مندان برای دیدار از شهر، سواحل تماشایی و مسیرهای پیاده‌روی خود را به آنجا می‌رسانند. در این شهر می‌توان Tacofino را در دل بازار یافت، به رستوران‌های محله Shelter رفت و منو غذاخوری‌ کره‌ای Jeju را امتحان کرد، بنابراین یک گشت‌وگذار خوشمزه خواهید داشت.

Ucluelet نیز قلمرو مردمان Yuułuʔiłʔatḥ بوده و به اندازه Tofino جذاب و تماشاییست و در آنجا می‌توان برخی از بهترین غذاهای دریایی را امتحان کرد. بعلاوه این شهر در مسیر تماشایی Wild Pacific Trail قرار داشته که از میان صخره‌های ساحلی عبور کرده و تجربه‌ای عالی برای سفری تابستانی خواهد بود.

منبع: Daily Hive