Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

جرم‌زدایی بریتیش‌کلمبیا از حمل مواد مخدر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا با درخواست بریتیش‌کلمبیا برای جرم‌زدایی از حمل مقادیر کم برخی مواد مخدر موافقت کرد. این اولین بار است که چنین قانونی در کانادا اجرا می‌شود.

به این ترتیب تمام شهروندان بالای 18 سال بریتیش‌کلمبیا می‌توانند حداکثر 2.5 گرم ماده مخدر MDMA، متامفتامین، کوکایین یا مواد افیونی دیگر را برای مصرف شخصی حمل کنند. این افراد بخاطر در اختیار داشتن این مقدار دستگیر نشده و مواد مخدر آن‌ها ضبط نمی‌شود.

این قانون بصورت آزمایشی از تاریخ 31 ژانویه 2023 تا 31 ژانویه 2026 اجرا خواهد شد.

کارولین بنت، وزیر سلامت روان و اعتیاد فدرال، همراه با شیلا مالکومسون همتای بریتیش‌کلمبیایی خود گفت: “بریتیش‌کلمبیا برای مدتی کانون بحران اوردوز بود. هرچند موافقت با این قانون بسیار مهم است اما باید آن را بعنوان ابزاری برای مقابله با این بحرانی ببینیم.”

از اپریل 2016 تاکنون بیش از 9,000 شهروند بریتیش‌کلمبیا بخاطر اوردوز ناشی از مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند. در سطح کشور از سپتامبر 2016 تا سپتامبر 2021 این تعداد 26,000 نفر بوده است.

او تاکید کرد که این بمعنای قانونی شدن مصرف مواد مخدر مذکور نیست. بگفته بنت براساس قانون Controlled Drugs and Substances Act قاچاق و نگهداری بیش از 2.5 گرم مواد مخدر غیرقانونی خواهد بود. داشتن مواد مخدر کنترل شده برای جوانان غیرقانونی است.

مالکومسون نیز گفت: “با جرم‌زدایی از کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، دسترسی آن‌ها به خدمات حمایتی و پشتیبانی را افزایش می‌دهیم.”

بریتیش‌کلمبیا این درخواست را در نوامبر 2021 ارسال کرد. در آن تاریخ مقامات استانی به تغییرات خطرناک در حوزه مواد مخدر غیرقانونی و بدتر شدن شرایط بخاطر شیوع COVID-19 اشاره کردند. بگفته آنها اجرای قوانین مرتبط با مواد مخدر باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان مواد مخدر خود را پنهان کرده و بدنبال درمان نروند، همین موضوع خطرات را افزایش می‌دهد. بعلاوه قوانین مرتبط با مواد مخدر بطور نامتناسب بر جوامع بومی و نژادی تاثیر می‌گذارد.

با اینحال همچنان همراه داشتن MDMA، متامفتامین، کوکایین و مواد افیونی محیط‌های زیر غیرقانونی است:

  • فرودگاه‌ها
  • مدارس ابتدایی و دبیرستان
  • مراکز مجاز نگهداری از کودکان
  • شناورها و هواپیماهای گارد ساحلی
  • وسایل نقلیه شخصی دارای مسافران خردسال

همچنین نیروهای مسلح کانادا مشمول این قانون نمی‌شوند. رانندگان و خلبان‌ها نیز باید بگونه‌ای مواد مخدر را نگهداری کنند که براحتی در دسترس نباشد.

منبع: Daily Hive