Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

بهترین نقاط کانادا برای تماشای آسمان شب

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر بدنبال تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی هستید اما آلودگی نور به شما اجازه نمی‌دهد باید به یکی از نقاط حفاظت‌‍شده کشور برای تماشای آسمان (Dark Sky Preserves) بروید.

این سایت‌های دیدنی آسمان امکان تماشای ستاره‌ها، سیارات و دیگر رویدادهای نجومی که از داخل شهرها قابل دیدن نیستند را به شما می‌دهند.

براساس اعلام Royal Astronomical Society کانادا 26 سایت حفاظت‌شده بدون آلودگی نوری داشته که هشت مورد در آنتاریو، شش مورد در آلبرتا، چهار مورد در New Brunswick و دو مورد در قرار دارند.

در ادامه با بهترین نقاط کشور برای تماشای آسمان شب آشنا می‌شویم.

Cattle Point، بریتیش‌کلمبیا

@Zanderfro/Reddit

اگر ساکن بریتیش‌کلمبیا هستید رفتن به Cattle Point در ویکتوریا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه چشم‌نواز پس از غروب خورشید زیر چتر ستارگان می‌درخشد و می‌توان نهایت لذت را از آسمان شب برد.

FVAS McDonald Dark Sky Park، بریتیش‌کلمبیا

Road Trippers/Website

این پارک تنها در شب‌هایی که رخدادهای نجومی مهم رخ می‌دهد بر روی عموم باز است، بنابراین حتما پیش از برنامه‌ریزی به این نکته توجه کنید. این پارک تماشایی برای آن دسته از ساکنین ونکوور که دلشان برای تماشای آسمان بدون آلودگی نوری تنگ شده ایده‌آل است.

پارک ملی جسپر، آلبرتا

Alicia Beisel/Shutterstock

چنانچه در زمان مناسب به پارک ملی جسپر بروید از تماشای شفق قطبی لذت خواهید برد. بعلاوه این منطقه دارای زیبایی‌های طبیعی بسیار بوده که در تاریکی شب و زیر نور ستارگان زیبایی آنها دوچندان می‌شود.

Mont-Megantic International Dark Sky Reserve، کبک

Megantic Dark Sky/Website

مسئولان این سایت تلاش کرده‌اند محیطی بدون آلودگی نوری را برای عاشقان آسمان شب بوجود آورند. آن‌ها در سال 2007 عنوان اولین International Dark Sky Reseve را از International Dark-Sky Association دریافت کردند.

پارک ملی Bruce Peninsula، آنتاریو

Facto Photo/Shutterstock

این پارک ملی در نزدیکی خلیج Georgian واقع شده و سواحل شنی، دریا، جنگل و جاذبه‌های طبیعی و بکر را در کنار هم داراست. خرس‌های سیاه، خزندگان کمیاب، درختان سرو کهنسال و صخره‌های مرتفع ساحلی در جای جای آن وجود دارد و انواع گیاهان و گل‌ها گوناگون را می‌توان پیدا کرد. در کنار اینها باید آسمان کاملا تاریک و ایده‌آل برای تماشای رویدادهای نجومی را نیز اضافه کنیم.

Torrance Barrens Dark-Sky Preserve، آنتاریو

Ontario Travellers/Website

به لطف مسئولان این پارک لذت تماشای حیوانات، گیاهان و امکانات لازم برای تماشای آسمان شب را همگی در کنار هم دارد. در اینجا می‌توان با آسودگی کامل کهکشان آندرومدا را تماشا کرد و شفق‌های قطبی در آسمان آن برای ساعت‌ها می‌رقصند.

پارک ملی Wood Buffalo، آلبرتا

Travel Alberta/Website

در انتها نباید بزرگترین منطقه حفاظت‌شده دنیا برای تماشای آسمان شب را فراموش کنیم. پارک ملی Wood Buffalo همواره میزبان برگزاری فستیوال‌های گوناگون در ماه آگست و همزمان با ظهور کهکشان راه شیری در آسمان و درخشش میلیون‌ها ستاره آن است.

حتما پیش از رفتن به این سایت‌ها از همراه داشتن پوشاک گرم، تجهیزات لازم برای رصد ازجمله تلسکوپ و دوربین دوچشمی و غذا و اسنک کافی مطمئن شوید. حتما در محیط‌های تاریک از نور قرمز استفاده کنید تا تاثیر منفی بر روی دید شما نگذاشته و محیط بدون آلودگی نوری داشته باشید.

منبع: Daily Hive