Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

درج هشدار خطر سلامت بر روی هر نخ سیگار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا قصد دارد به عنوان اولین کشور در جهان بر روی هر نخ سیگار هشدار خطر سلامت چاپ کند.

به گفته کارولین بنت، وزیر بهداشت روان و اعتیاد، این ابتکار عمل جوانانی را مورد هدف قرار می‌دهد که به صورت اشتراکی از یک پاکت سیگار استفاده می‌کنند و هشدار سلامت درج شده بر روی پاکت را مشاهده نمی‌کنند.

کارولین بنت در این خصوص گفت: «لازم است تولیدکنندگان سیگار فهرست کامل‌تری از عوارض جانبی مصرف سیگار را بر روی پاکت‌های سیگار درج کنند.»

انتظار می‌رود آخر هفته دوره مذاکره ۷۵ روزه این قانون آغاز شود.

۱۰ سال از اجباری شدن انتشار هشدارهای تصویری بر روی پاکت‌های سیگار در کانادا می‌گذرد و در این مدت این قانون به‌روزرسانی نشده است.

در این راستا بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا از حرکت جسورانه بهداشت کانادا قدردانی کرد.

این بنیاد در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «بهداشت کانادا هشدارهای بهداشتی درج شده بر روی پاکت‌های سیگار را اصلاح و به‌روزرسانی می‌کند. فعالیت‌های این سازمان از عوامل کلیدی استراتژی کنترل مصرف دخانیات فدرال هستند که در می ۲۰۱۸ با هدف کاهش مصرف دخانیات به ۵٪ از جمعیت کانادا تا سال ۲۰۳۵، معرفی شدند.»

به گفته داگ راث، مدیر عامل بنیاد قلب و سکته مغزی، این اقدام کانادا بیشترین تأثیر را بر کاهش مصرف سیگار در جهان می‌گذارد. این قانون موجب کاهش جذابیت سیگار در میان جوانان و غیر سیگاری‌ها می‌شود و می‌تواند به افرادی که به دنبال ترک مصرف سیگار هستند نیز کمک کند.

براساس اطلاعات این بنیاد، سالانه ۴۸٬۰۰۰ نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. زندگی نیمی از افرادی که برای مدت طولانی دخانیات مصرف می‌کنند نیز با مرگ زودرس پایان می‌یابد.

 

منبع: Dailyhive