Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

۹ وسیله ضروری که در پیاده‌روی باید همراه ببرید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد رفتن به پیاده‌روی دارید باید حتما برخی وسایل را برای تامین آسایش و امنیت خود در طول سفر ببرید. برای این منظور حتما یک لیست تهیه کرده و پیش از حرکت از بودن این اقلام مطمئن شوید.

در ادامه برخی از مهمترین وسایل برای یک پیاده‌روی را با هم مرور می‌کنیم.

کوله‌پشتی

شاید بردن کوله در یک پیاده‌روی نیاز به یادآوری نداشته باشد اما نباید ضرورت آن را فراموش کنیم. پس اگر نمی‌خواهید وسایل شمت در طول مسیر گم شده و حمل آن‌ها برایتان آزاردهنده شود حتما کوله‌پشتی مناسب همراه ببرید. حجم کوله‌پشتی‌‎ها متفاوت بوده و برای پیاده‌روی یکروزه به کوله 35 تا 45 لیتری نیاز دارید.

کیت کمک‌های اولیه

اگر قصد سفر به دل طبیعت را دارید تنها داشتن چند عدد چسب زخم کافی نیست و باید کیت کمک‌های اولیه همراه داشته باشید. حتما چسب پزشکی، پد الکلی، گاز استریل پانسمان، ضدعفونی‌کننده دست، باند و برخی قرص‌ها را همراه ببرید.

لباس اضافی

داشتن لباس اضافی به شما کمک می‌کند تا در شرایط جوی گوناگون امکان پوشیدن لباس بیشتر، کم کردن لباس یا تعویض لباس‌های خیس با خشک را داشته باشد. بنابراین همیشه چند لایه لباس در کوله بگذارید.

غذا و آب

حتما همیشه چند عدد پروتئین‌بار، اسنک، میوه و وعده غذایی کافی همراه خود ببرید. همچنین حداقل 2 لیتر آب پیش از حرکت ذخیره کنید. داشتن قرص ضدعفونی‌کننده آب برای مواقع اورژانس ضروری است.

کیسه آب

کیسه آب یا کمل‌بک به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان و بدون نیاز به باز کردن کوله تشنگی خود را رفع کنید. معمولا کوله‌پشتی‌ها دارای محل قرار دادن کیسه آب هستند و براحتی می‌توان از لوله آن‌ها نوشید.

اسپری خرس

همراه داشتن اسپری خرس ضروری است. خرس‌ها توجهی به برنامه شما نمی‌کنند و شما به قلمرو آن‌ها مساویست با خطر مواجه شدن با این حیوانات قدرتمند. بنابراین حتما اسپری خرس را در یکی از زیپ‌های بالایی کوله قرار داده تا در مواقع ضروری خیلی سریع آن را خارج کنید.

GPS

پیدا کردن مسیر و موقعیت‌یابی در دل طبیعت کاملا ضروری و حیاتیست. بنابراین GPS همراه خود ببرید و نرم‌افزارهای موقعیت‌یاب مناسب را در تلفن همراه خود نصب کنید. پیمودن برخی از مسیرها پرچالش بوده و از قبل باید خود را برای آن‌ها آماده کرد.

اسپری دفع حشرات

نیش حشرات خیلی راحت لذت یک پیاده‌روی را از بین می‌برد. بنابراین حتما با استفاده از اسپری دفع حشرات مناسب از این موضوع پیشگیری کنید.

هدلامپ

شاید گمان کنید نور فلش تلفن همراه در مواقع ضروری کافیست اما این تصوری اشتباه است. حتما یک چراغ قوه و هدلایت مناسب همراه ببرید تا در صورت تاریک شدن هوا براحتی از آن استفاده کنید.

منبع: Daily Hive