Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا؛ Crypt Lake Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسیر رویایی Crypt Lake جزو بهترین جاذبه‌های Waterton بوده و بسیاری آن را هیجان‌انگیز‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان می‌دانند.

این سفر هیجان‌انگیز از Upper Waterton Lake آغاز می‌شود و در ادامه باید با عبور از جنگل و صخره‌ها خود را به دریاچه مقصد برسانید. البته در این بین مناظر دریاچه‌ها، آبشارها و قله‌های باشکوه را نباید فراموش کرد.

در ادامه با این مسیر زیبا بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه خود را به Crypt Lake Trail برسانیم

پیش از هر چیز باید به Waterton سفر کنید. سفر با خودرو شخصی آسان‌ترین روش بوده اما امکان سفر با شاتل از کلگری و چند مبدا دیگر هم وجود دارد. راستی دریافت مجوز برای ورود به پارک ملی Waterton Lakes را نباید فراموش کنید.

بهترین راه رسیدن به ابتدای مسیر سفر 20 دقیقه‌ای با قایق در Upper Waterton Lake از Waterton Marina به Crypt Landing است. بلیت رفت‌وبرگشت Shoreline Cruise برای این سفر کوتاه و 20 دقیقه‌ای تنها 30 دلار است. امکان کرایه قایق‌های کایاک یا کانو نیز برای این گزینه وجود دارد. البته می‌توان با پای پیاده و از طریق ساحل شرقی نیز به آنجا رسید.

قایق‌های از ساعت 8:30 دقیقه صبح در مسیر تردد کرده و آخرین قایق ساعت 17:30 دقیقه به بندر باز می‌گردد. بیاد داشته باشید در روزهای پایانی هفته و تعطیلات صف خرید بلیت طولانی خواهد بود.

مسیر پیاده‌روی

پس از پیاده‌ شدن از قایق مسیر پیاده‌روی از کنار یک تابلو راهنما به سمت ارتفاعات آغاز می‌شود. 2 کیلومتر ابتدای مسیر از میان تپه‌های جنگلی تماشایی می‌گذرد و در این مدت 200 متر ارتفاع خواهید گرفت. در این بخش و پیش از وارد شدن به دره می‌توان از منظره زیبای Waterton Lake لذت برد.

با وارد شدن به بخش دوم از شیب مسیر کاسته شده و تا 3 کیلومتر بعد در میان درختان و مناظر کوهستانی و آبشارهای مرتفع پیش می‌روید.

از کیلومتر 5 بار دیگر شیب مسیر زیاد شده و باید خود را برای دشوارترین قسمت آماده کنید. در ادامه مسیر طی 2.5 کیلومتر تا 400 متر ارتفاع می‌گیرد و سپس به صخره‌ها و طاقچه‌های هیجان‌انگیز خواهید رسید.

اولین طاقچه تنها یک متر عرض داشته و عرض صخره‌ای مرتفع را می‌پیماید. این بخش برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند مانند جهنم است اما دشواری خاصی ندارد. با رسیدن به انتهای طاقجه به یک نردبان خواهید رسید که وارد دودکشی کوچک و سپس یک تونل می‌شود که در باریک‌ترین بخش 1.5 متر ارتفاع دارد.

در ادامه به ابتدای طاقچه‌ای دیگر خواهید رسید که تا Crypt Lake ادامه دارد. در این بخش کابل‌های ثابت برای کمک به شما نصب شده‌اند.

Crypt Lake مکانی عالی برای استراحت و خوردن ناهار در دامن طبیعت است.

در ساحل دریاچه صخره‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از رویشان به آب‌های کریستالی آن شیرجه زد. اگر پیش از ظهر به دریاچه برسید زمان کافی برای استراحت و آبتنی خواهید داشت. بنابراین حتما لباس شنا همراه ببرید تا قدری از خستگی مسیر و گرمای تابستان بکاهید.

مسیر رفت و برگشت Crypt Lake یکسان هستند. البته گزینه بازکشت از دره Hell Roaring نیز وجود دارد که قدری سخت‌تر بوده و بسیاری صخره‌ها و پرتگاه‌ها را به آن ترجیح می‌دهند.

 

نکات مهم

  • اگر سریع حرکت می‌کنید حتما در صف اول از قایق پیاده شوید تا در ترافیک مسیر نمانید؛ عرض این مسیر چندان زیاد نیست که همین موضوع سبقت از دیگران را دشوار می‌کند.
  • در بخش صخره‌ای و روی طاقچه‌ها آرامش خود را حفظ کرده و عجله نکنید.
  • در تابستان از دره Hell Roaring فرود نیایید. این مسیر خاکی بوده و درختان چندان زیادی ندارد. بعلاوه ارتفاع پایین بمعنای هوای گرم‌تر و مسیر دشوارتر است.
  • در طول مسیر و داخل قایق آب آشامیدنی وجود ندارد. حتما آب کافی و فیلتر مناسب همراه داشته باشید.
  • این مسیر برای کودکان مناسب بوده و می‌توان آن‌ها را با رعایت مسائل ایمنی به این ماجراجویی هیجان‌انگیز آورد.
  • حتما اسپری خرس همراه برده و برای مواجه شدن با حیوانات وحشی آماده باشید.
  • داشتن کفش ساقدار و مناسب ضروری است. لباس چندلایه پوشیده و حتما لباس اضافی در کوله ببرید.

Crypt Lake Trail

Waterton Lakes National Park – AB

طول مسیر: 20 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 4 تا 8 ساعت

ارتفاع صعود از ابتدای مسیر: 900 متر

فصل پیمایش: اواسط جون تا اوایل اکتبر

سطح دشواری: متوسط تا پیشرفته

نوع مسیر: لوپ

نقشه مسیر

منبع: The Banff Blog