Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ایلان ماسک به دنبال فسخ قرارداد خرید توییتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، از خریدن توییتر دلسرد شده است.

ثرتمندترین مرد جهان قصد دارد قرارداد خرید توییتر را به دلیل عدم روشنگری و ارائه اطلاعات نادرست این پلتفرم در خصوص تعداد ربات‌های موجود فسخ کند.

براساس پرونده‌ای که در تاریخ ۸ جولای تنظیم شده، توییتر نتوانسته داده‌ها و اطلاعاتی را که آقای ماسک برای دسترسی به آنها درخواست داده است را تاکنون ارائه دهد.

ایلان ماسک می‌گوید او هیچ اطلاعاتی را مبنی بر نحوه ارزیابی، شناسایی و تعلیق حساب‌های جعلی در اختیار ندارد.

روز جمعه، برت تیلور، رئیس توییتر در حساب کاربردی خود اعلام کرد هیئت مدیره توییتر قصد دارند برای ملزم کردن آقای ماسک به انجام مفاد قرارداد، به دادگاه مراجعه کنند.

به گفته تیلور، هیئت مدیره توییتر به معامله و شرایط مورد توافق با آقای ماسک متعهد است و قصد دارد برای اجرای توافق‌نامه از اقدامات قانونی استفاده کند.

ایلان ماسک با ارائه پیشنهادات خود به هیئت مدیره توییتر در اوایل سال ۲۰۲۲ این پلتفرم را به طور رسمی از آن خود کرد.

در تاریخ ذکر شده توییتر خبر از قرارداد قطعی با آقای ماسک داد که در آن هر سهم به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار در ازای هر سهم نقدی به ارزش حدود ۴۴ میلیارد دلار بسته شده است.

فروش توییتر این شرکت سهامی عام را به یک شرکت خصوصی تبدیل کرده است.

از برنامه ایلان ماسک می‌توان به استفاده از الگوریتم‌های منبع باز و مقابله با ربات‌های هرزنامه و احراز هویت تمامی کاربران اشاره کرد.

سهام توییتر از آخرین خبرهای منتشر شده ۴٬۹۸ درصد کاهش یافته است. اما سوال این است که آیا توییتر آقای ماسک را برای انجام تعهدات خود به دادگاه می‌کشاند یا خیر.

 

منبع: Dailyhive