Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

پیامدهای قطع شبکه Rogers در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قطع شبکه Rogers باعث شده بسیاری از کاربران، شرکت‌ها و بانک‌ها با مشکلات گوناگون مواجه شوند.

بسیاری از دستگاه‌های ATM از دسترس خارج شده بودند، هزاران نفر به اینترنت یا تلفن دسترسی نداشتند و خدمات عمومی نیز با اختلال مواجه شده بود.

در ادامه نگاهی سریع به تاثیر قطع شبکه Rogers بر حوزه‌های گوناگون می‌اندازیم.

اینترنت، تلویزیون و تلفن

آن دسته از کاربران که از خدمات شرکت Rogers برای استفاده از تلفن همراه، دسترسی به اینترنت یا تماشای تلویزیون استفاده می‌کردند هم‌اکنون درگیر مشکلات بسیار هستند. برخی کاربران حتی به اپلیکیشن‌های تلفن همراه خود نیز دسترسی ندارند.

بانک‌ها، ATMs، کارت‌های نقدی و کارت‌های اعتباری

براساس گزارش‌های دریافتی بانک‌های TD Canada، Bank of Montreal و Tangerine ATMs پس از قطع شبکه Rogers دچار مشکلات بسیار شده‌اند.

ارائه خدمات Interac نیز در سراسر کشور با اشکال مواجه شده، بنابراین اگر قصد خرید با کارت‌های نقدی را دارید باید فعلا منتظر بمانید.

کارت‌های اعتباری نیز دچار اختلال شده و برخی گزارش‌ها از قطع شدن دسترسی به ویزاکارت خبر می‌دهند.

خدمات انتقال پول در کانادا

در ونکوور کسانی که قصد شارژ Compass Card خود با استفاده از کارت اعتباری را داشتند موفق به این کار نشده و تنها می‌توانند آن را با وجه نقد شارژ کنند. سرویس متنی TransLink نیز از دسترس خارج شده است.

همزمان خدمات Edmonton Transit Service نیز با اختلال مواجه شده و امکان دسترسی به اطلاعات real-time وجود ندارد.

در تورنتو برخی از خدمات GO Transit از کار افتاده و شهروندان امکان پرداخت کرایه با کارت اعتباری، کارت نقدی و بلیت الکترونیکی را ندارند.

قطع شدن شبکه برخی خدمات فرودگاه Toronto Pearson را نیز دچار مشکل کرده و بعضی از برنامه‌های Calgary Stampede نیز بخوبی اجرا نمی‌شود.

خدمات 911

از ساعات اولیه بامداد E-Comm، مخصوصا برای کاربران Rogers و Fido، دچار مشکل شد. در حال حاضر و تا زمان بهبود شبکه این دسته از کاربران باید از خطوط زمینی استفاده کنند.

شرکت راجرز هنوز جدول زمان‌بندی بازیابی شبکه را ارائه نکرده و توضیحی درباره علت قطعی نداده است.

منبع: Daily Hive