Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بیشترین تعداد جوانانی که با والدین خود زندگی می‌کنند در آلبرتا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داده‌های سرشماری سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که در این سال حدود ۴٬۴ میلیون نفر تنها زندگی می‌کردند، این عدد در سال ۱۹۸۱ حدود ۱٬۷ میلیون نفر بوده است. اعداد بدست آمده در این سرشماری حاکی از آن است که ۱۵ درصد از کل جمعیت بزرگسال ۱۵ ساله و بالاتر در خانه‌های شخصی خود زندگی می‌کنند.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بیشترین جمعیت جوانانی که با والدین خود زندگی می‌کنند در آلبرتا به ثبت رسیده است: رِد دیر ۷+ درصد، کلگری ۵+ درصد و ادمونتون ۴+ درصد.

بعد از آلبرتا می‌توان به شهرهای بزرگ انتاریو نظیر اوشاوا اشاره کرد که تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال (۴۹٪) آن در سال ۲۰۲۱ ‌با والدین خود زندگی می‌کردند.

به گفته آمار کانادا، آلبرتا در میان استان‌ها و مناطق دیگر بیشترین کاهش فعالیت اقتصادی را در اولین سال شیوع کروناویروس مشاهده کرده است. دلیل این موضوع را می‌توان در کاهش قیمت انرژی شناسایی کرد. از دست دادن شغل، ساعات کاری کمتری و اشتغال‌زایی کمتر می‌توانند دلایلی باشند که در پی آن بزرگسالان تصمیم گرفته‌اند برای مدتی با والدین خود زندگی کنند.

سهم جوانان کانادایی ۲۰ تا ۴۰ ساله‌ای که در خانه یکی از والدین خود زندگی می‌کنند از سال ۲۰۰۱ (۳۱٪) تا سال ۲۰۱۶ (۳۵٪) بوده و این عدد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ هیچ تغییری نکرده و ۳۵٪ باقی مانده است.

در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۵ درصد از این جوانان با اقوام و سایر خویشاوندان خود زندگی می‌کردند.

هم‌اتاقی‌هایی که شامل دو یا چند نفر می‌شوند در این سرشماری به عنوان خانواده شناسایی نشده‌اند. این افراد از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ با رشد ۵۴+ درصدی سریع‌ترین رشد را نسبت به خانواده‌های دیگر داشته‌اند. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ تعداد خانواده‌هایی که هم‌اتاقی بوده‌اند ۱۴ درصد افزایش داشته که این میزان از رشد سه برابر رشد خانواده‌های دیگر (۴+ درصد) بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آمار کانادا مراجعه کنید.

 

 

منبع: Dailyhive