Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

پاداش نقدی دولت آلبرتا به دکتر دینا هینشاو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت آلبرتا، علاوه بر حقوق ۳۶۳ هزار دلاری سالانه خود ۲۲۸ هزار دلار پاداش دریافت کرده است. مبلغ این پاداش از پاداش‌هایی که دیگر کارمندان دولتی دریافت کرده‌اند بسیار بالاتر است.

در سال گذشته حقوق دریافتی این مقام پزشکی ۳۶۳٬۶۳۴ دلار بوده است، اما داده‌های منتشر شده پایگاه داده افشای حقوق و دستمزد حاکی از آن است که دکتر دینا هینشاو ۲۲۷٬۹۱۱ دلار با عنوان پاداش نقدی دریافت کرده است.

به گفته دولت استانی، هینشاو به عنوان یکی از ۱۰۷ کارمند دولت در پست‌های مدیریتی، به دلیل تلاش‌های بی‌وقفه خود در همه‌گیری کووید-۱۹ این پاداش را دریافت کرده است. مجموع پاداش‌هایی که دولت استانی به کارمندان خود پرداخت کرده چیزی بیش از ۲٬۴ میلیارد دلار بوده است.

به گفته مارک فلدپوش، سخنگوی وزارت بهداشت، دکتر دینا هینشاو در دوره همه‌گیری علاوه بر ریاست سازمان بهداشت آلبرتا، در گروه ویژه واکسن و تیم پاسخ‌گویی به پاندمی فعالیت می‌کرده است. این نوع پاداش‌ها در آتش‌سوزی فورت مک‌موری سال ۲۰۱۶ و سیل آلبرتای جنوبی سال ۲۰۱۳ نیز پرداخت شده‌ است.

در قرارداد دکتر هینشاو که به تازگی منتشر شده تعداد ساعات کاری در طول هفته و قوانین مرتبط با اضافه کاری درج نشده است.

خبرگزاری CBC میزان پاداش دریافتی هینشاو را با پاداش همتایان او در چهار استان دیگر مقایسه کرده است. علاوه بر این افراد، پاداش دریافتی دکتر ترزا تام به عنوان مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا نیز مورد توجه این خبرگزاری قرار گرفته است.

حقوق دریافتی دکتر بانی هنری از استان بریتیش کلمبیا در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حدود ۳۴۲٬۲۹۲ دلار به ثبت رسیده است. این پزشک متخصص هیچ پاداشی مبنی بر مدیریت پاندمی دریافت نکرده است.

حقوق دریافتی دکتر رابرت استرنگ از استان نوا اسکوشیا در همان دوره زمانی ۳۰۵٬۶۴۵ دلار بوده است. به گفته سخنگوی دولت نوا اسکوشیا این مقام پزشکی هیچ مبلغی را به عنوان پاداش مرتبط با مدیریت پاندمی دریافت نکرده است.

مجموع دریافتی دکتر ثاغب شهاب از ساسکاچوان ۴۱۱٬۴۱۶ دلار ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۷۸ هزار دلار بیشتر بوده است. مشخص نیست این مبلغ اضافه پاداش خدمات دکتر ثاغب بوده است یا خیر.

دکتر کایران مور مدیر ارشد پزشکی انتاریو که کار خود را از جون ۲۰۲۱ آغاز کرد، مبلغ ۲۳۵٬۳۱۴ دلار دریافت کرده است. وضعیت پاداش دریافتی دکتر مور نیز به دلیل قوانین استانی نامشخص است.

به گفته دکتر تالبوت، رئیس سابق سازمان بهداشت آلبرتا، شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ به عنوان شرایط اضطراری مقامات بهداشت عمومی را مجبور به واکنش و انجام اضافه کاری کرده است. دکتر هینشاو نیز برای خدمات خود در این شرایط پاداش دریافت کرده است.

این مقام پزشکی معتقد است نسبت به حجم و فشار کاری دکتر دینا هینشاو، مبلغ پاداش به هیچ عنوان غیرمنتظره نیست.

به گفته دکتر شفر، یکی از مخالفان پاداش غیرشفاف دکتر هینشاو، مقامات استانی مانند دکتر هینشاو که در سطوح بالای دولت مشغول به فعالیت هستند ۴۰ ساعت در هفته کار نمی‌کنند و حقوق آن‌ها بر مبنای ساعات کاری محاسبه نمی‌شود. این افراد حقوق‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند.

طبق آمارهای پایگاه داده افشای قراردادهای استان آلبرتا، دولت آلبرتا با پرداخت بیش از ۲۶۲ هزار دلار به شرکت Price Langev به دنبال محافظت از دکتر هینشاو بوده است.

 

منبع: CBC